Jak odkryć mocne strony naszego biznesu i dlaczego warto to zrobić

Jak odkryć mocne strony naszego biznesu i dlaczego warto to zrobić
4 (80%) 1 vote

Temat tego artykułu zaskoczył pewnie niejedną osobę. Zastanawiasz się zapewne, po co masz odkrywać coś, co doskonale wiesz, bo przecież znasz swoją firmę lepiej niż ktokolwiek inny. Mimo to po usłyszeniu pytania: „Czym twoja firma wyróżnia się spośród konkurencji?” często nie potrafisz udzielić od razu odpowiedzi, ale potrzebujesz sporo czasu na jej przemyślenie. Niektóre osoby nawet po przemyśleniu nie potrafią odpowiedzieć na to pytanie lub odpowiadają bardzo ogólnikowo, bez podawania konkretów. Ta niewiedza to poważny błąd. Rynek niemal w każdej branży jest już tak nasycony, że możemy zapomnieć o luksusie niemartwienia się o konkurencję. Jeśli chcemy wygrać z konkurencją, musimy się od nich odróżniać (pozytywnie oczywiście). Jak odkryć nasze mocne strony i do czego przyda się nam ta wiedza?



Porozmawiaj z zadowolonymi klientami

Nasi klienci to najcenniejsze źródło wiedzy na temat jakości naszych usług/produktów. Część z nich zapewne była już kiedyś u twojej konkurencji, a jednak coś skłoniło ich do wyboru ciebie. Zapytaj co to takiego. Czego brakowało klientowi u konkurencji, a odnalazł u ciebie? Z czego jest najbardziej zadowolony? Czasami różnicę robią nawet tak drobne z pozoru elementy, jak uśmiech sprzedawcy i cierpliwość w odpowiadaniu na pytania.

Poszukaj w internecie opinii klientów na temat usług/produktów w twojej branży

W internecie znajduje się wiele serwisów z opiniami na temat produktów i usług (np. Opineo). Całe bogactwo opinii znajdziesz również w mediach społecznościowych. Nie martw się, że będą to głównie opinie negatywne (Polacy lubią narzekać). Dla ciebie to najlepsze źródło informacji. Co prawda opinie typu „Firma X to c….” nie pomogą ci w zdobyciu wiedzy, ale już komentarze, w których wyszczególniono błędy firmy, stanowią ważną informację, co denerwuje klientów w twojej branży. Jeśli nie popełniasz takich błędów, jest to twoja ważna mocna strona. Jeśli masz je również na swoim koncie… to czas, by wyciągnąć wnioski i zapobiec im w przyszłości.

Przyjrzyj się ofercie konkurencji

Przejrzyj strony internetowe i foldery reklamowe konkurencji i zastanów się, czego im brakuje, a ty możesz się tym pochwalić. Jeśli zatrudniasz pracowników, zrób burzę mózgów i zapytaj ich także o opinię. Co kilka głów to nie jedna!

Dlaczego warto poznać mocne strony swojego biznesu?

Wiedza o tym, czym wyróżniasz się spośród konkurencji, jest jednym z najważniejszych filarów twojej strategii marketingowej i sprzedażowej. Musisz pamiętać o nich:

  • kiedy piszesz teksty na stronę internetową swojej firmy

  • kiedy dzwonisz do potencjalnych klientów, prezentując im swoją ofertę

  • kiedy rozmawiasz na żywo lub telefonicznie z klientem, który waha się między tobą a twoją konkurencją

Jak widać, korzyści z wiedzy o mocnych stronach swojego biznesu są ogromne. Warto więc poświęcić chwilę temu zagadnieniu i podkreślać je wszędzie, gdzie to możliwe.

Udostępnij artykuł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *