Smartfony Samsunga – co zrobić w przypadku usterek?

Samsung jest od lat uznaną marką na rynku smartfonowym. W 2020 roku nadal był liderem polskiego rynku – aż 21,9% użytkowników posiadało urządzenie od koreańskiego producenta. Nic dziwnego, bo cechują się solidnym wykonaniem, długą żywotnością, jakością i przy tym atrakcyjną ceną w porównaniu do bezpośredniej konkurencji, czyli Apple. Nie wszystko jednak jest idealne i usterki przyjdą nawet we flagowcach Samsunga. Co najczęściej się psuje i jak temu zaradzić?

Wilgoć i woda nie służą telefonowi

Nie jest to zbyt odkrywcze stwierdzenie, ale nadal spora część zgłaszanych usterek jest spowodowana kontaktem telefonu z wodą lub wilgocią. W przypadku wody, czasem wystarczy kilka sekund, by podzespoły smartfona zostały zalane i uszkodzone. Co prawda Samsung produkuje także nowoczesne smartfony, takie jak flagowy S10, które posiadają certyfikat IP68. Oznacza to, że telefon jest praktycznie wodoszczelny i uszkodzenie może nastąpić, gdy przebywa pod wodą przez dłuższy czas.

Jednak w przypadku każdego z kontaktu smartfonu z wodą, liczy się szybki czas reakcji. Należy telefon osuszyć papierowymi ręcznikami (nie używać do tego suszarki, piekarnika czy mikrofali!). Jeżeli jest taka możliwość, po wyłączeniu telefonu, jak najszybciej wyjąć baterię wraz z kartami pamięci oraz SIM. Niestety, większość nowych smartfonów Samsung nie umożliwia zdjęcia klapki i wyjęcia baterii. Pozostaje wybrać pobliski serwis Samsung, który pozwoli usunąć szkody wykonane przez wodę.

Pęknięta szybka oraz tył telefonu

Znany problem każdego użytkownika smartfonu. Chociaż Samsung stosuje w swoich urządzeniach Gorilla Glass, wypadki (i upadki) chodzą po ludziach, czego efektem często jest pęknięta szybka ekranu. Najczęściej nie jest to uszkodzenie samego ekranu, ale digitizera, czyli powłoki i panelu dotykowego. W nowszych urządzeniach od Samsunga, szkłem pokrywane są także tyły telefonu, czyli “klapki” urządzenia. One również mogą ulec pęknięciu.

W takiej sytuacji nie należy brać się za wymianę szybki samodzielnie. To skomplikowany proces, który wymaga precyzyjnych urządzeń. Najlepiej skierować telefon na serwis – Samsung jest tak popularną marką, że usterkę naprawi nie tylko autoryzowany punkt napraw. Cena wymiany szybki zależy od modelu telefonu – od 100 zł do nawet 1500 zł.

Gniazdo ładowania – wymiana USB

Element telefonu używany każdego dnia – do ładowania urządzenia lub przesyłania plików na komputer. Gniazdo USB zużywa się w szybkim tempie i prędzej czy później może przestać działać. Poluzowane elementy czy brak styku, a może zabrudzenie? Warto przedmuchać złącze USB sprężonym powietrzem. Jednak jeśli to nie zadziała, trzeba skierować się do jednego z wielu serwisów, np. phonefix.com.pl, gdzie wymiana takiego gniazda to koszt około 150 zł. Można także udać się do autoryzowanego serwisu Samsung, które mają swoje oddziały w dużych miastach, lecz jeśli minął okres gwarancji, cena za naprawę będzie wyższa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *