O czym warto pamiętać wybierając CRM online dla małej firmy?

Prowadzenie firmy bez systemu CRM może być bardzo trudne. Często przedsiębiorcy nie zdają sobie z tego sprawy, dopóki nie zaczną korzystać narzędzia dedykowanego zarządzaniu relacjami z klientami. Na rynku dostępnych jest aktualnie wiele systemów, ale jedynym słusznym rozwiązaniem jest CRM online z dostępem przez przeglądarkę internetową z dowolnego miejsca. Czasy systemów instalowanych bezpośrednio na komputerze już dawno minęły, a dynamika pracy przedsiębiorcy czy przedstawiciela handlowego wymaga mobilności.

CRM online to mobilność i swoboda korzystania

Systemy CRM online takie jak np. Inflow CRM dają możliwość dostępu do informacji o klientach z dowolnego miejsca:

  • W biurze.
  • Podczas wizyty u klienta.
  • W trasie.
  • W domu jeżeli mamy taką potrzebę. 

Współczesny przedsiębiorca pracuje z różnych lokalizacji i różnych urządzeń, dlatego nie powinien decydować się na systemy instalowane lokalnie.

CRM online to bezpieczeństwo i mniej obowiązków

Oprogramowanie dostępne przez przeglądarkę internetową jest zazwyczaj utrzymywane na serwerach dostawcy, który również zapewnia pełne wsparcie techniczne. Brak konieczności utrzymywania własnych serwerów oraz zatrudniania administratora IT potrafi znacząco obniżyć koszty.

Inflow CRM jest dostępny już od 9 zł miesięcznie za użytkownika. W tej cenie zawarte jest nie tylko oprogramowanie, ale również utrzymanie na serwerach dostawcy, wsparcie techniczne oraz aktualizacje. Takie koszty utrzymania oprogramowania firmowego są nie do osiągnięcia w przypadku systemów utrzymywanych na serwerach firmowych lub instalowanych lokalnie. CRM online to niższe koszty i pewność, że systemem opiekują się profesjonaliści. Nie bez znaczenia jest również bezpłatny dostęp do wszystkich aktualizacji, które pojawiają się w systemie automatycznie bez konieczności instalowania i rekonfiguracji systemu.

CRM online, a ochrona danych osobowych

Przedsiębiorcy wybierający system CRM dla firmy, często obawiają się tego, że CRM online nie daje pełnej kontroli nad danymi, a serwery znajdują się poza firmą. Z punktu widzenia bezpieczeństwa danych oraz spełnienia wymogów prawnych jest wręcz odwrotnie. To utrzymywanie oprogramowania oraz danych klientów w profesjonalnej serwerowni pod okiem dostawcy oprogramowania zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Poza tym duże centra danych z których korzystają producenci systemów zapewniają znacząco wyższy poziom bezpieczeństwa, niż zwykły komputer firmie, a nawet firmowa serwerownia. 

Dostawcy oprogramowania oraz operatorzy centrów danych zapewniają zazwyczaj redundancje infrastruktury, oraz regularne kopie bezpieczeństwa. To sprawia, że nawet fizyczne uszkodzenie serwerowni nie spowoduje utraty danych. 

To tylko kilka kluczowych przyczyn dla których warto wybrać CRM online. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *