Zwrot towarów zakupionych online

Zwrot towarów zakupionych online
Oceń ten artykuł

Z zakupów online korzysta coraz więcej Polaków. Coraz chętniej kupujemy towary i usługi przez Internet. Według Gemiusa “E-commerce w Polsce” z 2017, ponad połowa bo aż 54% Polaków dokonała zakupu online. To o 4% więcej, w porównaniu z danymi z 2016 roku ( Gemius “E-commerce w Polsce”).



Odzież, akcesoria, książki, płyty to towary, które najczęściej lądują w polskim e-koszyku. Coraz częściej też, za pośrednictwem Internetu, decydujemy się na zakup podróży.

Wygoda zakupów online.

Internauci najczęściej wskazują wygodę, dostępność, łatwość porównania ofert, szerszy asortyment niż w sklepach tradycyjnych, łatwość i szybkość zakupu, atrakcyjną cenę, różne formy płatności a także wiele dostępnych form dostawy towaru.

Zwrot towaru – 14-dniowe prawo odstąpienia od umowy

Na popularność zakupów online, ma wpływ nie tylko dostępność i atrakcyjna cena, ale i prawa e-konsumenta. W porównaniu z zakupami w tradycyjnym sklepie, kupującemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy, bez podania przyczyny. Prawo to dotyczy sprzedaży na odległość, czyli zakupów przez Internet, oraz woli zawarcia umowy sprzedaży wyrażonej przez telefon. W obu sytuacjach konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w określonym przez ustawę czasie – to jest w okresie 14 dni kalendarzowych, liczonych od czasu odebrania zakupionego towaru lub od momentu zawarcia umowy, w przypadku usługi.

Co ważne, ustawa przewiduje zwrot kosztu zakupu produktu oraz zwrot kosztu jego dostarczenia do kupującego. Warto zaznaczyć, że sprzedający powinien zwrócić konsumentowi kwotę odpowiadającą najtańszej formie przesyłki w danym sklepie internetowym.

Zatem jeśli w danym e-sklepie możliwa była tańsza wysyłka, a Ty wybrałeś droższą opcję dostawy np. kurierem – sprzedający będzie zobowiązany do zwrotu kosztów najtańszego sposobu dostawy towaru.

Na stronach sklepów internetowych wskazane są formularze odstąpienia od umowy. Należy wypełnić dokument i odesłać sprzedawcy zgodnie z procedurami wskazanymi na stronie www sklepu.

Jak zwrócić towar?

Po poinformowaniu sprzedawcy o odstąpieniu od umowy, konsument zobowiązany jest zwrócić towar sprzedawcy w ciągu 14 dni. Ale jak go zwrócić? Część znanych i dużych sklepów internetowych oferuje swym klientom bezpłatny zwrot zakupionych towarów. Jest to wygodne i tanie rozwiązanie dla konsumenta. Jednak nie każdy sklep internetowy może sobie jednak pozwolić na taką usługę. Mniejsze sklepy nie dają możliwości bezpłatnego zwrotu i konsument powinien odesłać zakupiony towar “na własną rękę”.

Przesyłarka.pl – wygodny sposób na wysyłkę kurierem

Kupujący ma kilka możliwości samodzielnego zwrotu towaru: pocztą polską (co oznacza konieczność udania się do placówki pocztowej i odstania swojego w kolejce) lub wygodnie i tanio za pośrednictwem firmy kurierskiej wybranej na stronie Przesyłarka.pl. Serwis ten umożliwia porównanie cen i zamówienie usługi kurierskiej “od drzwi do drzwi” – bez stania w kolejkach, bez umów, w wygodny i tani sposób. To proste i szybkie rozwiązanie dla osób, które chcą bezpiecznie i terminowo odesłać zakupiony towar do sprzedawcy.

Po otrzymaniu zwróconego produktu, sprzedający zobowiązany jest do zwrotu wymienionych wyżej kosztów w ciągu 14 dni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *