Reklama na samochodzie i jej skuteczność

Reklama zewnętrzna staje się świetnym uzupełnieniem strategii prowadzonej w mass mediach.

Dzisiaj coraz rzadziej stawia się jednak na wielkoformatowe billboardy, za to wybiera się nowoczesne nośniki, które będą dobrym wyróżnikiem. Pamiętajmy, że konkurencja nie śpi i kluczowa w działaniach promocyjnych jest unikalność przekazu. Doskonałą propozycją dla firm, która posiada flotę aut, jest reklama na samochodzie. Co ciekawe, taka nie wiąże się z kosztowną inwestycją finansową, za to jej skuteczność jest oceniana niezwykle korzystnie.

Możliwe formy reklamy samochodowej

Najpopularniejsze są naklejki reklamowe, które z powodzeniem można mocować na szybach i karoserii auta. Tutaj panuje pełna dowolność, nie można jednak zaklejać szyby przedniej oraz szyb bocznych z przodu. Na naklejkach można nanosić jakąkolwiek treść. Najczęściej jest to hasło reklamowe, logotyp, dane kontaktowe albo główna oferta firmy. Ogromną zaletą naklejek jest ich duża skuteczność, ponieważ te wyróżniają pojazd i sprawiają, że jest on mocno zauważalny nie tylko dla innych kierowców, ale też wszystkich uczestników ruchu drogowego, w tym pieszych.

Kolejną możliwością reklamy, jaką daje pojazd mechaniczny, jest umieszczenie przekazu reklamowego tuż przy tablicy rejestracyjnej. Mowa tutaj o elemencie, jakim są ramki pod tablice rejestracyjne. Te nie tylko stanowią część ochronną dla samej tablicy rejestracyjnej, ale są też doskonałą opcją, którą wykorzystać można w celach reklamowych. Ramki pod tablice rejestracyjne zawierają co prawda niewielką część na naniesienie przekazu, ale jest to za to miejsce, którą w pełni akceptują odbiorcy. Okazuje się, że naklejki na samochodzie mogą rozpraszać, informacja na ramce nigdy nie kojarzy się nachalnością reklamodawcy, jest niezwykle subtelna. Niewielka powierzchnia wystarczy, by umieścić na niej logo, dane teleadresowe albo hasło reklamowe. Nie trzeba martwić się też o dostrzegalność takiej treści, bo przecież każdy kierowca musi zwracać uwagę na pojazd jadący przed nim.

Na dachu samochodu można także zamontować tzw. kogut. To element reklamy dobrze zauważalny – może wyświetlać dowolną treść reklamową, może też zawierać głośnik, z którego nadawany będzie przekaz, który dotrze do zwiększonej grupy odbiorców. Kogut może stanowić skuteczny element strategii promocyjnej jako samodzielne narzędzie albo zostać włączony jako jedynie jeden z jej elementów.

Ciekawostką jest to, że każde narzędzie reklamy samochodowej może być wykorzystywane samodzielnie albo stosowane razem, zwiększając dzięki temu jeszcze bardziej swoją skuteczność. Pamiętajmy, że dobór instrumentów promocyjnych zależeć będzie przede wszystkim od zasięgu, jaki chcemy uzyskać poprzez takie nośniki reklamy. Specjaliści do spraw reklamy potwierdzają jednak, że przekaz umieszczany na aucie jest doskonałym pomysłem dla firm, które mogą cieszyć się rozbudowaną flotą aut. Strategię reklamową można prowadzić na rynku lokalnym, ale też o zasięgu ogólnopolskim. Wiele zależy tutaj od branży, w jakiej prowadzony jest biznes. Przy wykorzystaniu służbowych samochodów można przecież realizować długodystansowe delegacje w różne części kraju albo poruszać się stale po tym samym, nieodległym terenie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *