Influencer marketing – co warto o nim wiedzieć?

Influencer marketing to w ostatnich latach prężnie rozwijający się obszar marketingu. Marki coraz częściej doceniają i podejmują współpracę z vlogerami, blogerami oraz streamerami. Co warto wiedzieć o influencer marketingu? Czy taka forma współpracy faktycznie może przełożyć się długofalowo na wyniki sprzedażowe, czy to tylko chwilowy trend? Czym się zajmuje agencja influencer marketing?

Wraz z rozwojem internetowych narzędzi poszerzają się możliwości dotarcia do swoich odbiorców. Z perspektywy samej marki ich wykorzystanie nie zawsze jest jednak takie proste. Działania prowadzone bezpośrednio przez markę nierzadko wydają się nieautentyczne – odbiorcy zawsze mogą doszukiwać się w nich intencji stricte sprzedażowych, co sprawia, że podchodzą do obejrzanych treści z dystansem. I tutaj z pomocą przychodzą twórcy contentu – osoby prywatne, które swoimi treściami przyciągają fanów na Instagramie, Facebooku, Youtubie czy też ostatnio: TikToku. Kolejne kanały oraz trendy w social media pomagają się wybić nowym influencerom, a ci przyciągają kolejnych odbiorców. I właśnie na taką formę marketingu, prowadzoną we współpracy z influcerami, warto postawić. Dlaczego? Czy agencja influencer marketing może pomóc w planowaniu takiej współpracy?

Influencer marketing – czy warto?

O współpracy z influencerami krążą różne opinie. Warto jednak wiedzieć, że influcener marketing może nie tylko wpłynąć na zwiększenie sprzedaży, lecz także wspomóc budowanie świadomości lub wizerunku marki u odbiorców. Blogerzy i vlogerzy mogą przedstawić markę oraz jej produkty w atrakcyjnym świetle, stosując komunikację naturalną i idealnie dopasowaną do grona swoich odbiorców: dzięki temu przekaz nabierze autentyczności. Influencer marketing jest świetnym rozwiązaniem, które będzie stale się rozrastać. Dobrze jest zatem już teraz rozpocząć działania w zakresie influencer marketingu. Influencer marketing to doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży zwłaszcza dla firm z branży beauty oraz fashion. Kanałów social media o tej tematyce jest dużo i są chętnie śledzone. Kluczowy jest jednak dobór odpowiedniego influencera, a także wypracowanie elastycznego modelu współpracy. Co to oznacza? Jaką rolę w tym procesie pełni agencja influencer marketing?

Agencja influencer marketing i jej usługi

Influencer marketing: jak wybrać influencera i ułożyć model współpracy? Wybór influencera nie zawsze jest prostym procesem. Niektórzy z nich mogą mieć już podpisane kontrakty z innymi markami bądź mogą nie chcieć zdecydować się na zaproponowane warunki – i nie zawsze chodzi o finanse. Influencerzy muszą dbać o swój wizerunek i autentyczność, przez co mogą im nie odpowiadać działania wymyślone przez markę. Wśród influencerów wyróżnia się tych o dużych zasięgach (z liczbą odbiorców przekraczającą 100 tysięcy) oraz tych o mniejszych zasięgach (poniżej tej liczby). Czasem warto wykorzystać wpływy i fanbase kilku mniejszych influencerów, zamiast jednego bardzo popularnego.

Tworząc model współpracy dobrze jest także dokładnie opisać swoją grupę docelową. Czasem może się okazać, że profil influencera, z którym chcielibyśmy nawiązać współpracę, wcale nie odpowiada wybranej przez nas grupie odbiorców. Co więcej, często influencerzy, których fani będą pasować do stworzonego przez nas opisu, mogą nie chcieć zareklamować produktu, usługi lub marki, o której wiedzą, że nie przyciągnie uwagi odbiorców, a efekt będzie odwrotny od pożądanego. Influencer marketing to wymagająca dziedzina, w której trzeba być otwartym na dialog i mieć bardzo elastyczne podejście, aby zadowolić obydwie strony. Właśnie dlatego warto skorzystać z doświadczenia profesjonalistów: to na przykład agencja influencer marketing. Agencja influencer marketing pomoże nie tylko w planownaniu współpracy, lecz także będzie czuwać nad jej przebiegiem i realizacją celów!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *