Mała firma w internecie – podstawy

Mała firma w internecie – podstawy
5 (100%) 1 vote

Każda firma potrzebuje reklamy albo innych form marketingu. Dobrym rozwiązaniem są takie działania prowadzone w internecie, dostępne również dla małych firm. Od czego zacząć?



Marketing dla małej firmy to walka z ograniczeniami budżetowymi, a dotyczy to wszystkich form, również marketingu w internecie. Mając do dyspozycji niewielkie pieniądze skorzystajmy z tych działań, które nie wiążą się z ponoszeniem zbyt wysokich kosztów. Jest kilka możliwości, z których należy skorzystać w pierwszej kolejności.

Niezależnie od budżetu nawet mała firma działająca na lokalnym rynku powinna mieć swoją stronę internetową i adres poczty elektronicznej. Jeśli chodzi o stronę internetową, to na początek może być najprostsza strona, ale na własnej domenie i własnym hostingu. Tworzenie stron na subdomenach w darmowych kreatorach jest najtańszą opcją, ale kłopoty pojawiają się, kiedy chcemy przenieść się na własna domenę. Zazwyczaj tracimy wówczas wszystko, co do tej pory zbudowaliśmy, łącznie z widocznością strony internetowej w internecie. Zarejestrowanie domeny, wykupienie hostingi i utworzenie strony na jakimś popularnym systemie zarządzania treścią nie jest zadaniem bardzo trudnym. Wymaga jednak jakiejś wiedzy i czasu, a tego małym przedsiębiorcom dość często brakuje. Warto wówczas skorzystać z usług zewnętrznych, w internecie znajdziemy dużo ofert od firm, które zarejestrują domenę, wykupią hosting i utworzą stronę. Co więcej firmy te zajmują się bieżącym utrzymaniem strony i reagowaniem na pojawiające się problemy, a tych może być nadspodziewanie dużo. Trzeba również pilnować uaktualnienia systemu zarządzania treścią oraz samej treści, a także przedłużenia domeny i hostingu. Strona internetowa, to wirtualne odbicie firmy w internecie. Potencjalny klient znajdzie na stronie informacje o firmie, o jej ofercie, dane adresowe, panel do kontaktu. To podstawowe informacje, które w prosty sposób można rozszerzyć nawet na najprostszym CMS-ie. Do strony internetowej będą odsyłać wszystkie przyszłe reklamy i inne działania marketingowe (szerzej na temat – https://www.nvvi.eu/).

 

Kolejne działanie to utworzenie wizytówki firmy w portalu Google Moja Firma. Wymaga to zarejestrowania się w Google, ale plus tego jest taki, że otrzymujemy do dyspozycji szereg usług, w tym doskonałą pocztę elektroniczną. Samo wykonanie wizytówki nie jest trudne, robimy krok po kroku wszystkie czynności, w kolejności pokazywanej na ekranie. Dane zawarte w wizytówce Google są podobne do danych na własnej stronie internetowej. Pozostaje jeszcze weryfikacja wizytówki, na przykład za pomocą listu z kodem, który przysyła do nas Google na podany adres. Weryfikacja wizytówki daje pewne profity, o które warto zawalczyć, a mianowicie widoczność firmy na mapach Google. Wizytówka Google to jeden z najtańszych sposobów na pojawienie się w wynikach wyszukiwania Google na frazy lokalne lub geolokalizowane. Są to takie zapytania, dla których Google pokazuje przede wszystkim wyniki z dane okolicy, a konkretnie z okolicy rozpoznanej lokalizacji komputera, na którym wpisane są zapytania. Takimi zapytaniami może być pytanie o opony lub sprzątanie, gdzie nie trzeba nawet wpisywać nazwy miejscowości, a wyniki będą przede wszystkim lokalne. Oczywiście bardzo silne strony są w stanie się przebić, ale na górze wyników zaraz po reklamach są wyniki na mapach, wizytówki, a dopiero potem wyniki organiczne. W ten sposób Google wspomaga małe lokalne firmy i daje im szansę na zaistnienie w internecie. Oczywiście to wszystko jest bardziej skomplikowane niż tu piszemy i wymaga pewnych dodatkowych zabiegów, które przydatne będą w późniejszym pozycjonowaniu lokalnym (więcej o pozycjonowaniu lokalnym – https://www.nvvi.eu/pozycjonowanie-stron-gorzow/).

Inne działania marketingowe nie wymagające dużych nakładów możemy prowadzić na Facebooku, na którym również tworzymy stronę firmową. Dodatkowo prowadzimy dialog z czytelnikami, promujemy swoje usługi, możemy również reklamować swoje usługi, kontaktować się z internautami za pośrednictwem komunikatora – Messengera. Wykonanie strony na Facebooku również nie jest trudne, portal prowadzi nas „za rękę”. To kolejny dosyć tani kanał internetowy, który jednak wymaga pewnej promocji, chodzi głównie o popularność profilu firmowej strony internetowej.

Kiedy będziemy tworzyć wizytówkę Google albo stronę na Facebooku, to zwrócimy uwagę, że oba portale oferują miejsce na wpisanie adresu internetowego firmy, a jest to klikalny link, który szybko przenosi internautę do macierzystej strony www. Jest to jeszcze jeden argument przemawiający za utworzeniem własnej strony internetowej. Na wizytówkach i stronie na Facebooku się nie kończy, ale oprócz strony internetowej, od tych dwóch działań powinniśmy zacząć.

 







------------------------------
Spodobał Ci się ten wpis? Może uważasz że jeszcze komuś się przyda?
- podziel się z innymi
- dodaj komentarz


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *