Rynek dermokosmetyków w Polsce? Szybki rozwój i wzrost świadomości

Jeszcze kilkanaście lat temu dermokosmetyki, a nawet sam ten termin, były właściwie kompletnie nieznane. Dziś jest to bardzo ważny element oferty zarówno aptek jak i drogerii. W dzisiejszym artykule przyglądamy się rynkowi dermokosmetyków w roku 2019.

 

Rosnąca popularność dermokosmetyków sprawia, że warto bliżej przyjrzeć się temu rynkowi. Zwłaszcza, że jest to jeden z tych obszarów działalności związanej ze zdrowiem, które pozostaje stosunkowo otwarta na nowe przedsięwzięcia i pozbawiona bardzo surowych regulacji. Nim jednak umówimy sytuację na rynku dermokosmetyków w Polsce, ustalmy najpierw czym są dermokosmetyki.

 

Dermokosmetyki – co to takiego?

Nazwa dermokosmetyki odnosi się do produktów, które łączą w sobie cechy farmaceutyków i produktów kosmetycznych. W odróżnieniu od wielu leków, nie tylko mogą być sprzedawane bez recepty, ale ich sprzedażą mogą trudnić się też inne placówki niż apteki. Równocześnie, produkty te korzystają z różnych biologicznie aktywnych substancji, które przynajmniej w teorii mają zapewniać użytkownikom różnego rodzaju korzyści.

Typowymi produktami określanymi mianem dermokosmetyków są m.in. kremy, balsamy czy maści przeciw starzeniu. Warto podkreślić, że do dermokosmetyków zaliczamy tylko produkty stosowane miejscowo. Nie zaliczamy do nich produktów przyjmowanych doustnie.

 

Wielkość rynku dermokosmetyków

Rynek dermokosmetyków w Polsce zaczął się tak naprawdę w latach 90-tych. W ciągu ostatniej dekady, dzięki szybkiemu wzrostowi, jego wielkość błyskawicznie rosła. Dziś szacowana jest na ok 1,3 miliarda złotych. Dynamika tego sektora także jest bardzo dobra – w przypadku aptek ok. 12 procent w porównaniu do poprzedniego roku, przy ok. 6-procentowym wzroście wartości sprzedaży wszystkich produktów.

 

Charakterystyka rynku dermokosmetyków

Wzrosty na rynku dermokosmetyków napędzają zwłaszcza obawy przed alergiami, a także rosnące zainteresowanie produktami do skóry atopowej oraz do leczenia ran na skórze. Jest to efekt bardziej ogólnych zmian demograficznych i środowiskowych.

 

Co czeka rynek dermokosmetyków

Większość trendów, które wspierają rozwój rynku dermokosmetyków w Polsce, mają charakter długofalowy. Sam rynek wciąż jest też w stosunkowo wczesnej fazie rozwoju. W rezultacie, można spodziewać się dalszych wzrostów zarówno w przypadku aptek, jak i drogerii czy marketów.

 

Profesjonalne badania rynku

Powyższe rozważania pokazują, że projekty na rynku dermokosmetyków mają duże szanse powodzenia. Jednak by dowiedzieć się szczegółów związanych z konkretnym produktem czy targetem, potrzebna jest nieco szersza analiza rynku. Sprawdź przykładową analiza rynku dermokosmetyków i poszukaj wykonawcy profesjonalnych badań rynku, najlepiej zlokalizowanego w twojej okolicy, aby umożliwić jak najbardziej efektywną współpracę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *