Czy warto ćwiczyć w ciąży?

Czy warto ćwiczyć w ciąży?
Oceń ten artykuł

Ciąża, jeden z najpiękniejszych, ale równocześnie najtrudniejszych okresów w życiu każdej kobiety. Wiele pań, które pierwsze trymestry ciąży mają za sobą, przestaje narzekać na mdłości i zimne poty, które dotykają duży odsetek ciężarnych, jednak na dalszym etapie pojawiają się inne problemy takie jak bóle kręgosłupa, czy opuchnięte i ociężałe nogi, często z naciskiem na stopy, wiele kobiet z tego powodu ma problemy nie tylko z codziennym funkcjonowaniem, ale również z efektywnym odpoczynkiem, ponieważ objawy nie ustępują w nocy.



Czy warto ćwiczyć w ciąży?

Każda kobieta posiadająca te nieprzyjemne dolegliwości z pewnością chociaż raz zastanawiała się nad najlepszą możliwością, która pozwoli jej, choć na chwilę poczuć się nieco lepiej. Coraz więcej pań decyduje się na wykonywanie ćwiczeń, które mają zbawienny wpływ na samopoczucie i ogólny stan zdrowia ciężarnej. Niezależnie od prowadzonego przed ciążą trybu życia, każda kobieta może podjąć wyzwanie i uprawiać aktywność fizyczną dostosowaną do swoich potrzeb i możliwości w trakcie ciąży. Przed podjęciem się wykonywania jakichkolwiek ćwiczeń warto odbyć krótką konsultację lekarską, aby potwierdzić, że nie ma żadnych przeciwwskazań do wykonywania wybranej przez nas aktywności fizycznej. Wiele pań zastanawia się jaka ilość aktywności fizycznej będzie dla nich optymalna, większość ciężarnych wybiera około 30-minutowe ćwiczenia i jest to czas, który w zupełności wystarczy, aby utrzymać silne ciało i zdrowy organizm oraz przy wybraniu odpowiedniego rodzaju ćwiczeń np. fizjoterapii w Warszawie ulżyć naszemu kręgosłupowi.

Jakie ćwiczenia wybrać będąc w ciąży?

Wiele kobiet obawia się wykonywania jakichkolwiek ćwiczeń podczas ciąży, jednak czy słusznie? Z pewnością nie, aktywność fizyczna w ciąży jest wręcz wskazana, jeśli jest odpowiednio dobrana. Jakie ćwiczenia wybrać będąc w ciąży? Kobiety w ciąży z pewnością mogą liczyć na fizjoterapię w Warszawie pod okiem prawdziwego specjalisty, coraz więcej z nich decyduje się również na osteopatię w Warszawie. Co, jednak jeśli kobiety nie chcą korzystać z usług specjalisty i pragną znaleźć dziedzinę, którą będą mogły uprawiać bez ciągłej obecności lekarza? Wiele pań wybiera pływanie, ponieważ tam czują się lekkie i zdecydowanie łatwiej jest się im poruszać. W wodzie unosi się zarówno kobieta ciężarna, jak i dziecko, więc jej wszystkie narządy są delikatnie uniesione, dzięki czemu stawy dziecka rozluźniają się, a ciężarna może pozwolić sobie na chwilę odpoczynku. Kobiety w ciąży powinny unikać jednak nurkowania, o czym należy pamiętać podczas wybierania sportów wodnych. Wiele ciężarnych zastanawia się, czy do aktywności fizycznej można zaliczyć codzienne, żwawe maszerowanie? Oczywiście, że tak, w końcu to również forma aktywności fizycznej. Wiele pań zastanawia się nad wspinaczką, oczywiście jest to dozwolone, ale dość niebezpieczne, dlatego zalecamy wybór innego rodzaju wyzwań. Warto zapoznać się z ofertą miejsc organizujących zajęcia grupowe typu fitness lub aerobik, często takie placówki posiadają w ofercie zajęcia przeznaczone dla kobiet w ciąży, na których ciężarna nie tylko ma szansę podjąć się aktywności fizycznej, ale również nawiązać nowe znajomości. Co jednak w sytuacji, kiedy wolimy własne towarzystwo, a zajęcia typu fitness w pomieszczeniu nie przypadły do naszego gustu? Wtedy warto wziąć pod uwagę zajęcia takie jak fizjoterapia w Warszawie pod okiem specjalisty, który zadba o nasz komfort i wspaniałe samopoczucie.

Ćwiczenia w ciąży gwarancją szybkiego powrotu do formy

Często ciężarne zastanawiają się, czy jeśli będą ćwiczyć w ciąży, łatwiej będzie im wrócić do formy sprzed porodu? Niewątpliwie aktywny tryb życia w trakcie ciąży pomaga wrócić do formy po porodzie, ponieważ zdecydowanie łatwiej kontynuować przygodę z aktywnością fizyczną, niż zaczynać ją od nowa. Jeśli naszym wyborem padła fizjoterapia lub osteopatia w Warszawie i to tę formę wybrałyśmy w trakcie ciąży, warto kontynuować tego rodzaju zajęcia po porodzie, aby wzmocnić organizm oraz pozwolić sobie na odrobinę relaksu, co niewątpliwie przyczyni się do wzmagania komfortu psychicznego u świeżo upieczonej mamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *