Rola serwisów społecznościowych w dotarciu do nowego klienta

Reklamy paid social to stosunkowo młoda, choć prężnie rozwijająca się dziedzina. Stanowią odpowiedź na potrzeby marketingowe, skupione na coraz popularniejszych mediach społecznościowych. Korzystają z nich nie tylko osoby młode, ale także starsze, przez co krąg odbiorców contentu sukcesywnie się poszerza. Dlaczego warto inwestować w tę kategorię odbiorców?

Miliony odbiorców na całym świecie

Wydawać by się mogło, że nie ma lepszego nośnika reklamy, jak tradycyjne media. Dostęp do telewizji i radia jest powszechny, więc zasięg wysyłanego przez nie przekazu z góry można uznać za zadowalający. Jednak nowoczesne technologie poddały tę tezę w wątpliwość. Coraz częściej rezygnujemy z oglądania telewizji, a radia słuchamy podczas wykonywania różnych czynności, czyli raczej nieuważnie. Przez ostatnie lata na prawdziwą potęgę wyrosły media społecznościowe. Przekonały do siebie nawet tych, którzy niechętnie wkraczali w wirtualną rzeczywistość. To właśnie dla użytkowników social media tworzy się reklamy paid social. Wszystko po to, aby mieć pewność, że wykreowany przekaz dotrze do wybranej grupy docelowej. Niepłatne posty zwykle mają krótkie zasięgi. Informacje, jakie ze sobą niosą, dość losowo docierają do odbiorców. Na tak niepewnym gruncie nie można opierać strategii marketingowej.

Reklamy paid social skrojone na miarę

Media społecznościowe nie mają konkretnego adresata, stworzono je z myślą o każdej kategorii wiekowej. To prawdziwa mieszanka ludzi o różnych zawodach, potrzebach i oczekiwaniach. Wiele z osób, które stworzyło konta w social media, spędza w nich kilka godzin dziennie. Jeśli chcemy do nich dotrzeć z własnym przekazem, to właśnie tam. Najprawdopodobniej w innych miejscach będą już albo mniej aktywni, albo wręcz nieobecni. Wszelkie treści, zdjęcia, video czy muzykę można przygotować pod kątem konkretnej grupy docelowej. Najwięksi gracze w social media to Facebook, Pinterest, Instagram, LinkedIn. Nie trzeba działać w każdym z tych miejsc, można się skupić na jednym lub dwóch. Potencjał pojedynczego podmiotu to setki milionów osób, które mogą pozytywnie zareagować na przekaz reklamowy, lub też posłać go dalej jako udostępnienie.

Zyski w promocji w social mediach

Reklamy paid social w znacznym stopniu mogą podnieść sprzedaż. Media społecznościowe świetnie nadają się do tego, aby zaprezentować swoje produkty lub usługi. Publikując reklamy z nimi, automatycznie odsyła się zainteresowanych do swojego sklepu internetowego, gdzie można sprawdzić nowości i najświeższe promocje. Tylko media społecznościowe pozwalają na natychmiastową reakcję na dany wpis. Ich użytkownik może wyrażać swoją opinię, zadawać pytania, wchodzić w dyskusję oraz przesyłać dalej interesujące go treści. Wszystkie te działania generują ruch na stronie internetowej i budują wizerunek marki. Tradycyjna reklama nie pozwala na interakcję, klient jest po prostu informowany o ofercie. Wiele osób twierdzi, że bardziej ufa reklamie w social mediach, ponieważ część jej elementów są w stanie zweryfikować sami. Dla przedsiębiorcy to szansa na zbudowanie wiarygodnej i długofalowej relacji.

Firma, która chce iść z duchem czasu, nie może pozostać obojętna na możliwości, jakie dają media społecznościowe. Im więcej osób odwiedzi profil firmowy, tym lepiej dla rozpoznawalności marki. Bywa, że promocja tego typu nie kosztuje wiele, a jej efekty mogą mieć kluczowe znaczenie dla biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *