6 sposobów na porządek w biurze

6 sposobów na porządek w biurze
5 (100%) 1 vote

Podobno porządek dookoła nas wpływa na porządek w głowie. Jeśli na naszym firmowym biurku zapanuje chaos i bałagan, kwestią czasu jest, że przeniesie się on również do naszych myśli. Sprzątanie biura w Warszawie to zwykle zajęcie dla osób, które są do tego specjalnie delegowane. Działają jako pracownicy etatowi firmy lub też przedstawiciele zewnętrznych podmiotów, specjalizujących się w sprzątaniu, jak Pozamiatane. Jednak nie wszystko jest w stanie ogarnąć osoba, którą szef zatrudnia do sprzątania. Elementarne zasady higieny każą nam bowiem sprzątać po sobie. Istnieją sposoby na łatwe utrzymanie porządku w biurze i warto je sobie przyswoić.



Minimalizm wskazany

Na biurku dobrze jest trzymać tylko te dokumenty, nad którymi pracujemy. Sterty nieaktualnych notatek czy dokumentów niepotrzebnie rozpraszają. Wystarczy nam laptop, notes i coś do pisania. Do bieżącego zadania bardziej przyda się robienie notatek w jednym zeszycie zamiast na kilkunastu karteczkach przylepnych. Biurko opustoszałe to świetny wstęp do pracy.

Wygodne meble biurowe

W trzymaniu porządku na biurku bardzo pomagają meble biurowe. Zwłaszcza te, które mogą pomieścić segregatory. Ich pojemne wnęki oraz szuflady to miejsca, gdzie można zajrzeć w dowolnej chwili. Warto również zainwestować w bardziej zabudowane biurka z szufladami oraz szafkami. Przechowywane w takich miejscach akcesoria, jak zszywacz, dziurkacz czy zapasowe długopisy będą znajdować się w zasięgu ręki.

Teczki i segregatory

Praktyka biurowa pokazuje, że tych elementów nigdy dość. Wszystkie dokumenty można na bieżąco precyzować, opisywać, umieszczając je w odpowiednim miejscu. Dzięki temu, kiedy będziesz ich szukać, nie zajmie ci to wiele czasu. Segregatory powinny mieć naklejki lub etykiety, na których będą podstawowe dane o zawartości. Jeśli twoja firma zleca sprzątanie biura w Warszawie wiedz, że pracownicy zewnętrzni są specjalnie szkoleni, jak czyścić miejsca z dokumentacją.

Planowanie sprzątania

Nie warto sprzątać co kilka minut, bo szybko stanie się to naszą obsesją. Dobrze jest ustalić, że na przykład ogarniamy najbliższą przestrzeń biurka co dwie, trzy godziny. Myjemy kubek, lub wynosimy go do kuchni, wyrzucamy śmieci. Dobrze jest też na zakończenie dnia pracy zrobić małe porządki. Dzięki temu następnego dnia z przyjemnością usiądziesz przy biurku.

Postaw na nowoczesność

Dobrym pomysłem jest digitalizacja, czyli przenoszenie jak najwięcej dokumentów do komputera i zrobienie z tego kopii. Bardzo praktyczne jest tworzenie specjalnych plików z ważnymi kontaktami i notatkami, do których mają dostęp wszyscy pracownicy.

Rób krótkie przerwy w pracy

Wielogodzinne siedzenie przy biurku to świetna okazja do gromadzenia dookoła siebie wielu niepotrzebnych rzeczy: talerzyków, kubków, papierków i innych śmieci. Pauza to doskonała okazja do wyniesienia ich do kosza lub kuchni.

Sprzątanie biura w Warszawie to głównie zmywanie podłóg, odkurzanie i dbanie o czystość toalet. Za najbliższe otoczenie każdy powinien zadbać sam.

Udostępnij artykuł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *