Książki elektroniczne (ebooki) a książki drukowane: jaka jest różnica?

W ostatnich latach ebooki stały się ostoją branży wydawniczej. Jednak upadek książek drukowanych w wyniku wprowadzenia e-booków nie nastąpił zgodnie z przewidywaniami.

Według Association of American Publishers sprzedaż e-booków w USA nieznacznie spadła do 983 mln USD w 2019 roku w porównaniu z rokiem wcześniej. Niższe tempo wzrostu nastąpiło po kilku latach dwucyfrowych spadków sprzedaży e-booków. Zarówno książki w twardej, jak i miękkiej oprawie nadal rządzą rynkiem, osiągając odpowiednio około 3 miliardy dolarów i 2,5 miliarda dolarów sprzedaży w 2019 roku.

Chociaż e-booki pomagają branży wydawniczej, mogą być nieco zniechęcające dla czytelników. Jeśli jesteś przyzwyczajony do chodzenia do lokalnej księgarni, przeglądania półek z książkami i być może czytania pierwszego rozdziału przed zakupem, nadal możesz to robić z e-bookami, choć z niewielkimi zmianami.

Drukowane książki

Książki drukowane są uwielbiane przez wielu czytelników. Możesz je trzymać, przewracać strony i dotykać papieru.

Ludzie, którzy lubią czytać, spędzają całe życie na kupowaniu książek. Porzucenie półek z książkami na rzecz jednego kawałka plastiku może być dla nich bolesne.

Czytelnicy mogą również porównać jakość ilustracji między dwoma formatami i stwierdzić, że wersje drukowane są lepsze.

Niektórzy czytelnicy odczuwają również zmęczenie oczu przy korzystaniu z urządzenia elektronicznego zamiast drukowanej książki.

Książki drukowane są nadal trochę droższe niż e-booki, ale nie aż tak dużo.

Książki elektroniczne – ebooki

Książki na papierze są trudne do noszenia, zwłaszcza w twardej oprawie. Jeśli jesteś zapalonym czytelnikiem i wybierasz się na wycieczkę lub po prostu wychodzisz do kawiarni, czytnik e-booków lub iPad jest znacznie lżejszym obciążeniem niż książka lub ich stos.

Zaletą ebooków jest satysfakcja z posiadania całej biblioteki na wyciągnięcie ręki, nie wspominając o nieskończonej ilości zasobów, które można pobrać za jednym kliknięciem.

Ponadto kupujący e-booki mają tę zaletę, że internet zapewnia konsumentom dowolne produkty: brak ograniczeń przestrzennych. Prawie wszystko, co kiedykolwiek zostało opublikowane, jest dostępne przez cały czas.

Jest kilka wad. Musisz naładować e-czytnik lub inne urządzenie elektroniczne. Niektóre ekrany nie są czytelne w świetle słonecznym. A jeśli jesteś jednym z milionów, którzy spędzają cały dzień pracy przed komputerem, czytanie ulubionego autora wieczorem na ekranie komputera może nie przemawiać.

Zmniejszająca się różnica cen

E-booki nie są dużo tańsze niż ich papierowe odpowiedniki, przynajmniej jeśli chodzi o nowe książki od głównych wydawców.

Wydawcy muszą wyceniać znaczną sumę kosztów ogólnych, w tym przestrzeń biurową, media, świadczenia i wynagrodzenia pracowników. Inne koszty obejmują proces drukowania, edycji, marketingu i dystrybucji. Tylko niektóre koszty, szczególnie te związane z drukowaniem i dystrybucją, znikają wraz z wydaniami e-booków.

Problem w tym, że wielu czytelników zakłada, że ​​e-booki powinny być darmowe lub przynajmniej dużo tańsze niż ich drukowane odpowiedniki. Niektórzy wydawcy odpowiadają, że wydrukowanie książki stanowi zaledwie około 10% jej kosztów.

Początkowy koszt e-booków

Nie musisz kupować czytnika e-booków, aby czytać książki elektroniczne. Możesz po prostu użyć laptopa, iPada Apple lub innego tabletu, a nawet aplikacji na telefon.

Uwagi specjalne: działalność wydawnicza

Ebooki mogą pomijać niektóre tradycyjne koszty publikacji, ale nakładają inne koszty. Dodatkowe koszty technologii obejmują formatowanie e-booka, tak aby różne urządzenia elektroniczne i przeglądarki mogły prawidłowo pobrać i przechowywać książkę.

Niezależnie od tego, czy jest on wydrukowany, czy pobrany, część ceny e-booka musi zostać pobrana przez pośrednika sprzedawcy online. Może to być od 30% do 50% ceny sprzedaży.

Mali wydawcy i niezależni autorzy mają większą swobodę w ustalaniu cen, ale nadal mają wiele takich samych kosztów. Muszą przekazać procent ze swojej sprzedaży e-booków dystrybutorowi online i jeśli nie są grafikami, muszą przykładowo zatrudnić ilustratora, który stworzy ich okładkę.

Większość niezależnych autorów musi zatrudnić kogoś do konwersji ich książek na format e-booków. Ponadto nadal ponoszą koszty marketingu i promocji, które są wymagane, aby ich książki zostały zauważone. Jednak e-booki są ogólnie tańsze w produkcji, co zwykle znajduje odzwierciedlenie w ich niższej cenie niż wydania drukowane.

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *