Jak rekrutować pracowników na życzenie klienta?

Świat pędzi coraz szybciej. Spokojne czekanie na rozwój wydarzeń to rzadki widok – dziś chcemy szybkiego efektu, najlepiej pozytywnego. Firmy prześcigają się więc w automatyzacji standardowych procesów, wprowadzają ciągłe innowacje. Starają się błyskawicznie reagować na zachodzące na rynku zmiany. Tylko jak odnieść te tendencje na przykład do agencji rekrutacyjnej? Czy możliwa jest szybka rekrutacja na zlecenie klienta, który już teraz czeka na jej efekt? Sprawdźmy.

Agencja rekrutacyjna może zautomatyzować działanie

W jaki sposób przyspieszyć i usprawnić rekrutację? Wbrew pozorom nie jest to takie trudne. Możemy wdrożyć współczesne narzędzia komunikacyjne, weryfikować umiejętności analityczne i sprawdzić, czy osobowość danego kandydata wpasuje się w założenia firmy. Veritas Recruitment to doświadczona agencja rekrutacyjna, która dba o stały kontakt z klientem oraz z kandydatami do pracy. Liczymy też na informację zwrotną – to pomaga nam w dalszej pracy. Dodatkowo dbamy o candidate experience i bierzemy na siebie większość zadań, jakie bez naszej pomocy zostałyby obowiązkiem klienta. I oczywiście dokładamy wszelkich starań, aby zautomatyzować rekrutację. W jaki sposób? O tym opowiadamy poniżej.

Nowoczesne narzędzia do komunikacji

Pierwszym krokiem do automatyzacji procesu rekrutacyjnego jest zapewnienie odpowiednich narzędzi komunikacyjnych. Najbardziej rozpowszechnione i najlepiej sprawdzające się programy to Teams, Sharepoint i tak zwana „chmura” służąca do przechowywania plików. W ten sposób zarówno agencja rekrutacyjna, jak i klient, będą mieli możliwość przeglądania danych na temat poszczególnych kandydatów. Oprócz tego mogą dzielić się opiniami i modyfikować dokumenty, które tego wymagają. Co ważne dla kandydatów, wszelkie poufne informacje są tam bezpieczne.

Sprawdzenie umiejętności analitycznych

Mowa tutaj przede wszystkim o testach numerycznych i werbalnych. Taki sposób weryfikacji umiejętności analitycznych pomoże szybciej i sprawniej wyłonić odpowiedniego kandydata. Dzięki temu unikamy rozmów z tymi osobami, które nie spełniają określonych wymagań odnośnie umiejętności analizowania i wyciągania wniosków. Ten punkt dotyczy oczywiście stanowisk, które takiej umiejętności wymagają.

Weryfikacja cech osobowości

Jednym z najważniejszych punktów każdej rekrutacji jest test predyspozycji osobowościowych. Pomaga on sprawdzić, jak dany kandydat będzie się zachowywał i funkcjonował na co dzień – w łatwiejszych i trudniejszych sytuacjach zawodowych. Najczęściej wykorzystuje się tu teorię osobowości zawodowych Hollanda.

Kontakt z klientem

Priorytetem dobrej agencji rekrutacyjnej powinien być stały kontakt z klientem. Po zakończeniu pierwszego etapu kwalifikacji kandydatów oczekujemy informacji zwrotnej. Dzięki temu wiemy, na czym skupić się w kolejnych etapach. Dodatkowo na bieżąco zdajemy relację z efektów naszych działań.

Przejęcie zadań rekrutacyjnych

Jeżeli firma korzysta z usług agencji rekrutacyjnej, to powinna mieć zapewnioną kompleksową obsługę. Jesteśmy tego świadomi, dlatego odciążamy naszych klientów od większości zadań. Wysyłanie próbnych zadań czy bezpośredni kontakt z wszystkimi kandydatami, którzy się zgłosili, zwykle jest zbędne.

Współpraca z agencją rekrutacyjną to szereg korzyści

Wiemy już, że proces rekrutacyjny może przebiegać szybko i sprawnie. Jak dokładnie będzie on wyglądał, zależy od indywidualnych oczekiwań klienta. Z naszej strony dbamy szczególnie o pozytywne doświadczenia firm oraz o candidate experience. Klient może więc spać spokojnie – większość zadań spoczywa na nas.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *