Czemu lubimy kupować na promocjach?

Nie jest niczym niezwykłym, że wpadamy w szał zakupów, gdy znajdziemy świetną ofertę. Jest prawdopodobne, że chcemy kupić więcej naszych ulubionych przedmiotów i że ten impuls doprowadzi nas do nadmiernych wydatków.

Możemy jednak zaoszczędzić pieniądze, czekając na promocje przed zakupem.

Czy kupować na promocjach – ważne decyzje zakupowe

Jeśli chodzi o kupowanie na promocjach, decyzja nie zawsze jest łatwa. Nie możesz działać pod wpływem impulsu. Musisz upewnić się, że otrzymujesz najlepszy stosunek jakości do ceny.

Promocje mogą być świetnym sposobem na zaoszczędzenie pieniędzy, ale nie powinny być jedynym sposobem robienia zakupów. Jeśli promocja jest zbyt piękna, aby była prawdziwa, prawdopodobnie tak jest i należy zachować ostrożność, rozważając ją jako opcję zakupu.

Przeprowadź badania przed dokonaniem zakupu określonego produktu. Porównaj ceny tego samego artykułu online, w sklepie stacjonarnym i innych sklepach.

Jak promocje i wyprzedaże wpływają na ludzi?

Wyobraź sobie, że robisz zakupy w sklepie i znajdujesz parę brązowych butów, które są po prostu idealne dla ciebie. Są na wyprzedaży, więc kupujesz je bez wahania. Ale potem, kiedy wracasz do domu i przymierzasz je ponownie, nie wyglądają już tak dobrze jak w sklepie. Co się stało?

Jest wiele powodów, dla których mogło się tak stać, ale jednym z nich jest to, że „wyprzedaż” zmienia nasze postrzeganie wartości – sprawia, że oczekujemy mniej od czegoś, co jest przecenione, niż gdyby nie było przecenione w ogóle!

Wielu konsumentów wykazuje mentalność skoncentrowaną na promocji, która polega na oszczędzaniu pieniędzy. Konsumenci przechodzą w ten tryb, kiedy kupują rzeczy, które są na wyprzedaży lub z rabatem. Ten sposób myślenia sprawia, że są bardziej emocjonalni, ponieważ skupiają się na cenie, a nie na jakości czy cechach produktu.

Kiedy kupujemy coś, co nie jest na promocji lub wyprzedaży, mamy tendencję do bycia w nastawieniu skoncentrowanym na produkcie i bardziej racjonalnym. Możemy wybrać jedną rzecz zamiast drugiej, ponieważ jest ona ogólnie lepsza – nawet jeśli kosztuje więcej niż inne opcje dostępne w tym czasie.

Skoncentrowanie na promocji

Kiedy klienci robią zakupy z nastawieniem skoncentrowanym na promocji, chcą zaoszczędzić pieniądze i są bardziej emocjonalni niż w przypadku stosowania nastawienia skoncentrowanego na produkcie.

Konsumenci skoncentrowani na promocji są bardziej skupieni na oszczędzaniu pieniędzy, a mniej na samym produkcie. Ponieważ szukają sposobów na oszczędzanie, szybko podejmują decyzje i mogą być impulsywnymi nabywcami. Mają tendencję do zachowywania się inaczej niż ich odpowiednicy skoncentrowani na produkcie: częściej kupują coś nowego, ale rzadziej dokonują powtórnych zakupów; robią wszystko, aby uzyskać to, czego chcą (i wydają więcej pieniędzy); częściej dokonują zakupów pod wpływem impulsu lub kupują coś, czego nie potrzebują.

Skąpstwo stymuluje nastawienie na promocję

To znaczy, że kiedy ludzie czują, że coś im się kończy (czas, pieniądze itp.), mają tendencję do wydawania pieniędzy w sposób bardziej swobodny i na mniej ważne rzeczy. Dzieje się tak dlatego, że niedostatek skupia ich uwagę na wydawaniu tego, co mają, zanim się skończy – zamiast oszczędzać na przyszłe zakupy lub skupiać się na gromadzeniu bogactwa w czasie.

Ponieważ ludzie są zaprogramowani tak, aby przede wszystkim unikać strat, ten rodzaj myślenia prowadzi nas do podejmowania impulsywnych decyzji, których możemy później żałować – na przykład kupowania rzeczy, których nie potrzebujemy, ponieważ myślimy, że stracimy, jeśli nie zadziałamy teraz!

Sprzedaż podkreślająca niedobór i rabaty sprawia, że klienci są mniej zadowoleni z zakupionych produktów.

Wyprzedaże i promocje, które podkreślają rzadkość lub rabaty, mogą sprawić, że klienci poczują się, jakby otrzymali lepszą ofertę niż w rzeczywistości.

Sposób myślenia zorientowany na promocję to taki, który koncentruje się na wykorzystywaniu okazji do sprzedaży. Ten sposób myślenia może wpływać na decyzje klientów, odczucia zakupowe i oczekiwania wobec marki. Klienci mogą oczekiwać, że będą kupować tylko podczas promocji lub wyprzedaży, a nie po określonej cenie katalogowej. Oznacza to, że dana marka będzie postrzegana tylko przy okazji takich okazji sprzedażowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *