Baner remarketingowy w Google AdWords

Mechanizm reklamy w AdWords wydaje się prosty. Jednak gdy staje się w sytuacji, gdy trzeba stworzyć baner remarketingowy, popełniane są podobne, odpychające odbiorców błędy. Najtrudniejsze jest nie tylko stworzenie samej grafiki, ale i treści. Celem ma być skuteczność, nie można więc pozwolić sobie na jakiekolwiek niedociągnięcia.

Wymagania odnośnie banerów w Google

Remarketing w systemie Google AdWords oznacza pokazywanie wybranych reklam ludziom, który zdecydowali się na przejrzenie danej witryny lub zakup produktów, dostępnych na niej.

Dlaczego warto go stosować? Cechuje go znaczna skuteczność. Dodatkowo dzięki niemu w prosty sposób można kontrolować częstotliwość treści wyświetlanych internautom z bazy remarketingowej. Tak wygląda teoria – droga do zachęcenia użytkowników do wykonania działania jest o wiele bardziej skomplikowana.

Początek wyznaczają techniczne aspekty tworzenia banerów – a więc ich parametry. Najpopularniejsze to:

  • 120×600 px
  • 160×600 px
  • 200×200 px
  • 250×250 px
  • 300×250 px
  • 336×280 px
  • 468×60 px
  • 728×90 px
  • 970×90 px

Z kolei limit wielkości plików to 150 KB.

Jak powinien wyglądać baner remarketingowy?

Przede wszystkim należy skupić się na fakcie, że internauci, do których do kierujemy znają już daną markę — odwiedzili przecież jej stronę lub dokonali tam zakupu. Zadanie będzie więc wymagało teraz nie przedstawienia firmy użytkownikom, ale zaprezentowania im nowej, atrakcyjnej oferty. Grafika i treść musza się więc wyróżniać. Odnośnikiem będą oczywiście banery tworzone przez konkurencję z branży.

Cechy, które powinny charakteryzować dobrą treść remarketingową to:

  • spójność tekstu i obrazu – zwłaszcza z ty, co prezentowane jest na stronie
  • ich właściwy układ
  • odpowiednie zastosowanie kolorów
  • estetyka
  • optymalna ilość każdego z elementów
  • eliminowanie błędów językowych
  • zrozumiały przekaz

Dodatkowo trzeba pamiętać, że przycisk Call to Action musi znaleźć się w widocznym dla internautów miejscu. Powinien zachęcać do skorzystania z niego. Stąd też polecenie zawarte na nim nie może być zbyt długie – ma raczej stanowić hasło, wzywające do podjęcia działania.

Jak tworzyć ciekawy baner

Właściwie wykonany baner graficzny to szansa na to, aby kilkukrotnie podnieść skuteczność kampanii. Dlatego duże znaczenie w trakcie tworzenia go mają oczywiście kwestie psychologiczne. Komponując jego treść powinno się używać języka korzyści, który w prosty sposób zachęci do prezentowanej oferty.

Posługiwanie się emocjami będzie równie istotne, aby przekonać użytkownika o słuszności ponownego skorzystania z usług prezentowanych na wybranej stronie. Niemniej ważny jest target remarketingu w systemie Google AdWords. To właśnie dla osób, które mają ponownie znaleźć się na witrynie trzeba nie tylko tworzyć kreatywne reklamy, ale także testować ich skuteczność.

Należy pamiętać także o tym, jakie treści wykorzystywane na banerach Google uznaje za niewłaściwe – co może skutkować usunięciem ich. Są to m.in.: zła jakość obrazu, teksty mylące użytkownika, zdjęcia uznane za erotyczne.

Aby mieć pewność, że baner remarketingowy będzie skuteczny i odpowiedni, najlepiej powierzyć stworzenie go doświadczonej agencji. Pomocni okażą się specjaliści z Alte Media https://www.altemedia.pl/kampanie-google-adwords , którzy dzięki swojej wieloletniej pracy w dziedzinie reklamy AdWords stworzą skuteczne treści remarketingowe.

Jeden komentarz do “Baner remarketingowy w Google AdWords

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *