Hipnoza i medytacja w ciąży

Hipnoza i medytacja w ciąży
Oceń ten artykuł

Porad dla ciężarnych kobiety jest cała masa. Niestety niewiele mówi się o stresie związanym z ciążą, któremu należy przeciwdziałać. Noszenie w sobie dziecka „rewolucjonizuje” psychofizyczną równowagę. Warto ją przywrócić nim nadejdzie czas na zmierzenie się z porodem.

Brzemienna kobieta to chwytliwy i chętnie wykorzystywany motyw. Przyszłej mamie polecającej określone produkty warto bowiem zaufać. Absolutnie nigdy nie zrobiłaby przecież niczego, co mogłoby zaszkodzić noszonemu w łonie dziecku i jej samej.



Nie chce rodzić inaczej! Kobieta domaga się porodu w hipnozie

http://www.prasa24h.pl/17923/nie-chce-rodzic-inaczej-kobieta-domaga-sie-porodu-w-hipnozie.html

Niestety, jak wiemy, rzeczywistość wielokrotnie rozczarowuje. Każda kobieta inaczej reaguje na wiadomość o ciąży, a także następujące po sobie zmiany ciążowe. Nie oznacza to jednak, że którakolwiek z pań jest gorsza lub mniej wrażliwa. Ciąża to stan fizjologicznie naturalny, ale doprowadza do prawdziwej „rewolucji” psychofizycznej. Stres, który towarzyszy ciężarnym należy redukować. Wpływa on znacząco na ogólne samopoczucie, a nawet reakcje w dniu porodu.

Nie można zaprzeczać, że ciąża to stan wyjątkowy pod każdym względem. Ciało kobiety musi „ugościć” nowego lokatora, stąd konieczne jest wiele zmian. Fizyczne perturbacje to jedno wraz z nimi pojawiają się zawirowania psychiczne. Kobiety wielokrotnie poszukują informacji mogących rozwiać pojawiające się wątpliwości i obawy. Niestety niesprawdzona wiedza może bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Zobacz gdzie kupić

„Ciąża sama w sobie poprzez przestrojenie hormonalne powoduje zwiększoną labilność emocjonalną, a zasłyszane informacje dolewają jeszcze oliwy do żarzącego się ognia. Lęk przed nieznanym jest przyczyną rozdrażnienia, zaburzeń snu oraz braku apetytu, nudności i wymiotów, zwłaszcza w I trymestrze ciąży”. – dr Jerzy Lech Piechnik, „Poród w hipnozie. Szkoła rodzenia”.

Kobiety różnie reagują na zmiany ciążowe, bez względu na to, czy jest to pierwsza, czy kolejna ciąża. Na stres bardziej narożne są jednak pierworódki. Nie mogą one odnieść się do własnych wcześniejszych doświadczeń, dlatego poszukają porad i podpowiedzi. Ciągłe porównywanie się, to nie najlepszy pomysł. Niektóre symptomy i objawy mogą zostać opacznie odebrane. Tą drogą niepewność i nieuzasadniony lęk wzrasta, szkodząc matce i nienarodzonemu dziecku.

Negatywne stany emocjonalne należy redukować. Spokój w czasie ciąży zaowocuje w dniu porodu. Hipnoza i medytacja w ciąży to efektywne i bezpieczne metody walki ze stresem. Zaletą technik jest łatwość stosowania i wysoka skuteczność.

„Ciąża, a szczególnie poród, jest ogromnym obciążeniem psychicznym wymagającym odpowiedniego postępowania zmniejszającego stres (…)
Medytacja i hipnoza są dobrymi metodami regulowania stanów emocjonalnych, prostymi w opanowaniu i stosowaniu oraz bezpiecznymi, zarówno dla matki, jak i dziecka”. – dr Jerzy Lech Piechnik, „Poród w hipnozie. Szkoła rodzenia”.

Medytacja w  ciąży

W pierwszej kolejności warto skorzystać z technik medytacji. Są one stosunkowo łatwe i stanowią punkt wyjścia dla hipnozy. Oznacza to, że medytując, nabędziemy umiejętność osiągania stanu alfa. W tym stanie mózg pracuje w częstotliwości 7–14 Hz. Wyciszony, zrelaksowany umysł to klucz do sukcesu. Dzięki niemu osiągniemy równowagę emocjonalną, niezbędną do otwarcia zasobów podświadomości. Warto wiedzieć, że takowy stan wykorzystuje się w leczeniu zaburzeń ciała i umysłu.

Ćwiczenia medytacji dla ciężarnych

Praktyki medytacyjne są znane i cenione of tysięcy lat. Z powodzeniem można stosować je w dowolnym miejscu i czasie. Doświadczeni, stan spokoju odnajdą wszędzie, początkujący muszą się tego nauczyć.. Na wstępie wybierzmy odpowiednie, wygodne miejsce. Powinien w nim panować spokój, komfortowa aura i cisza. Zadbajmy, by nie drażniły nas rozpraszające, irytujące sygnały. Musimy przecież maksymalnie się skupić.

Czas medytacji należy stopniowo wydłużać. Pierwsze, 2-3-minutowe  sesje po kilku dniach, tygodniach, powinny zostać wydłużone do 15–20-minutowych. Wystarczy ćwiczyć raz dzienne, choć nie istnieją przeciwskazania, by zwiększać ich częstotliwość i czas trwania. Absolutnie nie trzeba też siadać w tradycyjnej pozycji ze skrzyżowanymi nogami. Możemy rozsiąść się na krześle lub fotelu. Dbajmy jednak o wyprostowanie kręgosłupa.

Po odnalezieniu dogodnej pozycji do momentu zmęczenia powiek wpatrujmy się w jeden punkt. Następnie zamknijmy oczy i skierujemy wzrok pod powiekami ku nasadzie nosa. Skupmy się na oddechu. Powtarzajmy mantrę lub miarowo liczmy wdechy i wydechy, jednocześnie zwracając uwagę na doznania w krtani i tchawicy.

„Na początku wdech może być nieco krótszy od wydechu, ale w miarę nabywania doświadczenia, obie fazy oddychania wyrównują się.
Najprostszą formą liczenia jest odliczanie w pamięci na wdechu: 1, 2, 3, 4, pauza na 5, a następnie na wydechu: 6, 7, 8, 9, pauza na 10. Po czym cykl oddechowy się powtarza. Można używać słów mantry: Gu‑Ra‑Ang‑Ga lub Om mani padme hum.
W czasie całego spokojnego wdechu przez nos powtarzamy w myślach sylaby: Gua‑Ra‑Ang‑Ga, a następnie po krótkiej pauzie,w czasie całego wydłużonego wydechu przez usta, szeptem lub półgłosem wymawiamy: Gua‑Ra‑Ang‑Ga. Wypowiadane w czasie wydechu sylaby mantry powodują drgania nagłośni i krtani, wzmacniając efekt medytacji”. – dr Jerzy Lech Piechnik, „Poród w hipnozie. Szkoła rodzenia”.

Z czasem zaczniemy ćwiczyć także na leżąco, wczuwać się w każdą część ciała, skupiać na konkretnym przedmiocie. Ostatecznie będziemy prowadzić wizualizację, swobodnie podążać za myślami i odczuciami. Osiągniemy spokój i równowagę psychofizyczną. Staniemy się także gotowi na hipnozę.

Opanowanie umiejętności wizualizacji i uważności, a zwłaszcza uważności myśli i emocji, pozwala w każdym momencie, a szczególnie w czasie porodu, rozpoznać stan emocjonalny i zareagować odpowiednio do niego.  – dr Jerzy Lech Piechnik, „Poród w hipnozie. Szkoła rodzenia”.

Jak widać medytacja naprawdę nie jest trudna. Najważniejsze jednak, by spróbować. Nie tracimy i nie ryzykujemy nic, możemy jedynie liczyć na korzyści. Medytacja w ciąży pozwala redukować stres. Wpływa również na rozluźnienie i przygotowuje do świadomego porodu. Wszystkie niezębne informacje znajdziemy w książce „Poród w hipnozie. Szkoła rodzenia”. Autor, Jerzy Lech Piechnik jest cenionym lekarzem, który pomógł wielu kobietom.

Zobacz gdzie kupić

 







------------------------------
Spodobał Ci się ten wpis? Może uważasz że jeszcze komuś się przyda?
- podziel się z innymi
- dodaj komentarz


Udostępnij artykuł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *