Reklama AdWords – za co płaci reklamodawca

Reklama AdWords – za co płaci reklamodawca
5 (100%) 1 vote

Reklamy AdWords to obecnie jedna z najskuteczniejszych form marketingu internetowego.



Mimo, że pisze się o nich naprawdę dużo, to wciąż jest wiele osób, które myślą – kampanie AdWords co to jest?

To pokazuje tylko, że poziom świadomości na temat AdWords wśród przedsiębiorców wciąż jest niewystarczający. Biorąc pod uwagę jak skuteczne jest to narzędzie, ważne jest by uświadamiać reklamodawców o możliwościach jakie dają im kampanie AdWords.

Mówiąc w dużym skrócie kampanie AdWords to płatne reklamy, pojawiające się w wyszukiwarce google po wpisaniu określonego hasła kluczowego przez internautę. Hasło to pojawia się w momencie gdy internauta poszukuje jakiegoś produktu bądź usługi. I właśnie w tym momencie masz szansę pokazać swoją firmę – przygotowując i emitując wyświetlenie swoich reklam na dane hasło. Poza Tobą reklamy może emitować konkurencja. Pozycja, na której wyświetli się reklama zależy od stawki, jaką reklamodawca zapłaci za klik.

I tu dochodzimy do sedna kampanii AdWords. Rzeczywiście rozliczenie za klik jest najpopularniejszą formą rozliczeń kampanii AdWords. Oznacza to, że za każdym razem, gdy internauta kliknie w Twoją reklamę, budżet Twojej kampanii pomniejszy się o stawkę, jaką zdecydowałeś się zapłacić za kliknięcie.

 

Nie zawsze klik jest formą rozliczeń. Wszystko zależy od wybranych przez reklamodawcę celów. Dopiero na tej podstawie można wyznaczyć strategię ustalania stawek.

 

Co może być celem? Kliknięcie, wyświetlenie lub konwersja.

Kiedy wybrać rozliczenie za kliknięcie. To dobry model rozliczeń kiedy zależy Ci na tym by przyciągnąć jak najwięcej użytkowników do swojej strony. Zapłacisz dopiero wówczas gdy internauta kliknie w Twoją reklamę i przejdzie do Twojej strony – a tu możesz już próbować zatrzymać go na wiele różnych sposobów. W przypadku rozliczenia za kliknięcie ustalasz maksymalną stawkę, jaką jesteś gotowy zapłacić za kliknięcie reklamy.

Model rozliczeń za wyświetlenie sprawdzi się wtedy gdy zależy Ci na zwiększeniu świadomości własnej marki. Dzięki temu będziesz mógł dotrzeć z komunikatem reklamowym do ogromnej ilości użytkowników. Opcja rozliczeń za wyświetlenie dostępna jest wyłącznie w kampaniach w sieci reklamowej. Sieć reklamowa to wiele tematycznych witryn, aplikacji, filmów video, w których reklamodawca może wyświetlać swoje reklamy. W tym wypadku reklamodawca płaci tylko za tysiąc wyświetleń reklamy.

Ostatnią opcją rozliczeń będzie CPA. W tym modeli reklamodawca płaci za określoną akcję podejmowaną przez użytkownika w witrynie. Taką akcją może być np. dokonanie rejestracji, zapis do newslettera, wypełnienie ankiety czy dokonanie zakupu.

Jak widać kampanie AdWords można rozliczać w wielu różnych modelach. Wybór odpowiedniego modelu uzależniony jest od rodzaju kampanii i celu jaki chcemy dzięki niej osiągnąć. Jeśli nie wiesz jaki model rozliczeń wybrać dla swojej kampanii skontaktuj się z profesjonalną agencją sem.







------------------------------
Spodobał Ci się ten wpis? Może uważasz że jeszcze komuś się przyda?
- podziel się z innymi
- dodaj komentarz


Udostępnij artykuł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *