Informacje prasowe – gdzie dodać

Informacje prasowe – gdzie dodać
5 (100%) 1 vote

Jak uzyskać publikację informacji prasowej dla swojej małej firmy

Jeśli nie masz budżetu, aby uzyskać pomoc dotyczącą swoich relacji z mediami, oto jak zrobić swój własny PR



Bycie wyróżnionym w gazetach, czasopismach, w radiu i telewizji, na blogach internetowych, serwisach społecznościowych może być świetnym sposobem na budowanie wpływu, autorytetu i świadomości marki. Jednak wiele małych firm nie ma budżetu na zatrudnienie w zakresie pomocy w relacjach z mediami. Dobrą wiadomością jest to, że dzięki odrobinie know-how możesz zrobić swój własny PR.

 

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć:

Zdecyduj, do kogo chcesz dotrzeć

Informacje prasowe mogą być bezpłatne, ale Twój czas nie jest taki, więc upewnij się, dlaczego chcesz przekazać swoje informacje i jak pomoże to Twojej firmie. Możesz generować nowe kontakty, przyciągać inwestycje, rekrutować nowe talenty – lub coś zupełnie innego. Powód nie jest ważny. Liczy się to, że je masz.

Gdy już zrozumiesz cel, zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć i dowiedz się, co czyta, oglądaj i słucha.

Warto być konkretnym; jeśli Twoim celem jest „zdobywanie większej liczby klientów”, będziesz miał trudności z identyfikacją odpowiednich publikacji lub programów. Bardziej konkretni odbiorcy docelowi, np. „Pracujące mamy z miejscami pracy w sektorze finansowym”, znacznie ułatwią wybór publikacji lub programów, na które należy kierować reklamy.

Jeśli zastanawiasz się, jak dowiedzieć się, co ludzie, do których chcesz dotrzeć, czytają, słuchają i oglądają … po prostu zapytaj. Stworzenie ankiety internetowej lub kwestionariusza może zająć kilka minut, a niewielka grupa osób (od 10 do 50 jest idealna), która pasuje do grupy docelowej, może dostarczyć wystarczających informacji, aby utworzyć krótką listę docelowych publikacji, mediów.

 

Zostaw swoje ego w drzwiach

Nie zakładaj, że zasięg krajowy jest lepszy niż w prasie regionalnej lub specjalistycznej. Jeśli chcesz kierować reklamy do osób z określonego obszaru lub branży, umieszczenie historii w lokalnej gazecie lub tytule branżowym może być znacznie skuteczniejsze niż podwójna strona w znanym portalu czy gazecie.

Może okazać się ciekawą opcją wysyłanie informacji o firmie, produktach, usługach do portali internetowych (nawet mniejszych), a nawet na blogi – to może okazać się skuteczną opcją prezentowania swojej firmy oraz umożliwia zdobywanie linków do swojej strony www.

 


 

Zastanawiasz się gdzie można wysłać informacje prasową?

Nasz serwis proponuje możliwość umieszczanie wiadomości, porad – http://www.poradniki24h.pl/dodaj-artykul-informacje-porade/

Informacje magą zostać również wstawione w takich blogach jak – prasa24h.pl, rynekszkolen.pl, firmy24h.pl i innych – skontaktuj się z nami.


 

 

Zbierz dane kontaktowe odpowiednich dziennikarzy i redaktorów

Wiele mediów zawiera listę danych kontaktowych dla dziennikarzy i adresów e-mail. Jeśli tak nie jest, zazwyczaj można opracować własną bazę adresów e-mail, przeglądając podane adresy (zazwyczaj są to kontakty z reklamą).

Producenci i pracownicy radiowi i telewizyjni mogą być trudniej wytropić, ale sieci społecznościowe, takie jak Twitter i LinkedIn, Facebook, mogą okazać się przydatne.

Jeśli masz wątpliwości, po prostu zadzwoń i zapytaj. I nie bierz tego do siebie, jeśli ludzie nie mają zbyt wiele czasu na telefon, ponieważ redakcje są zajęte.

Unikaj ogólnych adresów e-mail (np. biuro@ lub redakcja@), ponieważ w wielu przypadkach nie są one regularnie sprawdzane. Zadbaj o podanie imienia i nazwiska oraz adresu e-mail osoby, która podejmie decyzję.

 

Nakieruj swoje publikacje, informacje – i przeprowadzaj badania, aby to zrobić prawidłowo.

Większość dziennikarzy otrzymuje co tydzień setki informacji prasowych i wiadomości e-mail. Niewiele osób ma czas, aby je wszystkie przeczytać (w rzeczywistości wiele zostanie usuniętych, nieotwarte), więc im bardziej twój pomysł jest zgodny z ich idealną historią, tym bardziej prawdopodobne jest, że zwrócisz ich uwagę.

Większość komunikatów prasowych i wiadomości e-mail zawiedzie, ponieważ nadawca nie zadał sobie trudu, aby poznać redakcje, do której są skierowane (lub oglądać w przypadku radia i telewizji). Zacznij od zbadania historii, które zostały omówione – najlepiej przez kilka tygodni lub miesięcy – i będziesz miał znacznie większą szansę na sukces, dopasowując swój przekaz do charakteru danego medium, portalu, redakcji.

Kiedy zbierasz kontakty do swoich docelowych redakcji, dobrym pomysłem jest dowiedzieć się o czasach realizacji (okresie wydania lub publikacji przez redaktora lub producenta, który je prowadzi), które generalnie są dłuższe niż myślisz. Czasopisma konsumenckie mogą na przykład pracować do sześciu miesięcy naprzód i jeśli zadzwonisz do gazety o godzinie 15:00, z pomysłem na następny dzień i stracisz szansę na publikację.

 

Marketing treści (content marketing) poznaj kilka zasad – http://www.firmy24h.pl/content-marketing-twoj-biznes-powinien-miec-strategie.php – publikowania wiadomości.

 

Napisz informację prasową

Lokalne gazety są często krótkie, więc dobrze napisana informacja prasowa, z wszystkimi istotnymi informacjami, może zostać wydrukowana z bardzo niewielkimi zmianami. Istnieje wiele przykładów publikacji prasowych w Internecie. Jeśli nie masz pewności co do swoich umiejętności pisania, rozważ zlecenie tej pracy niezależnemu pisarzowi. Większość freelancerów ma strony internetowe. Poszukaj kogoś z doświadczeniem w dziennikarstwie, ponieważ będzie on w stanie przekazać ci informację zwrotną na temat tego, czy twoja historia przyciągnie uwagę dziennikarzy (a jeśli nie, zasugeruje poprawki, które sprawią, że będzie ona bardziej warta opublikowania).

Jeśli interesujesz się branżą, konsumentem lub publikacją ogólnopolską, wystarczy kilka akapitów, w których opisujesz swój pomysł w wiadomości e-mail. Nagłówek e-mail zawierający frazę „fabuła pomysłu” i przekonujący jednolinijkowy opis Twojej opowieści bardziej zwrócą uwagę dziennikarza.

W porządku jest także przedstawianie pomysłów przez telefon. Po prostu unikaj wyraźnie zapracowanych godzin (jak na przykład termin w gazecie lub tuż przed biuletynem informacyjnym w programie radiowym) i przesyłaj e-maile lub komunikaty prasowe, jeśli zostaniesz o to poproszony – większość dziennikarzy to zrobi.

 

Przygotuj się na kontynuację

Jeśli dziennikarz jest zainteresowany twoją historią, zwykle wróci do ciebie w ciągu jednego dnia. Ale w zapracowanym newsroomie można przegapić opowieści, więc nie bój się proponować informacji prasowych przez telefon lub e-mail. Jeśli próbowałeś kilka razy i nie spotkałeś się z zainteresowaniem, prawdopodobnie bezpiecznie jest założyć, że dziennikarz nie jest zaciekawiony i oferować informację prasową gdzie indziej.

Dobrze jest oferować tę samą historię różnym programom lub publikacjom – o ile wiesz z góry, co robisz. Należy pamiętać, że może istnieć rywalizacja między różnymi publikacjami – a nawet na różnych odcinkach tej samej gazety, czasopisma lub programu. Chociaż kuszące jest sięgnięcie po umieszczenie jak najwięcej informacji prasowych, jeśli dziennikarz, który jest zainteresowany twoją historię, widzi to gdzieś indziej, szczególnie zanim ją opublikuje, może nie być zadowolony z takiej współpracy. Nigdy nie warto ryzykować długotrwałych relacji dla krótkoterminowych zysków.

 

Bądź realistą w swoich oczekiwaniach

Zapewnienie publikacji w prasie – szczególnie na poziomie krajowym – nie jest łatwe. Tworzenie profilu medialnego może trwać miesiące, a nawet lata, więc nie rozczaruj się, jeśli nie odniesiesz sukcesu z dnia na dzień. Niektórzy dziennikarze zignorują twoje komunikaty prasowe i stanowiska. Inni odtrącają twoje pomysły w kółko. Ale jeśli jesteś wytrwały, konsekwentny, gotowy uczyć się na swoich błędach (a ty je wykonasz), uzyskasz wyniki.







------------------------------
Spodobał Ci się ten wpis? Może uważasz że jeszcze komuś się przyda?
- podziel się z innymi
- dodaj komentarz


Udostępnij artykuł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *