Marketing sklepu internetowego – poznaj najważniejsze zasady!

Jak każdy rodzaj działalności, tak samo e-commerce wymaga prowadzenia działań reklamowo-marketingowych. Jakie są najważniejsze zasady? Poniżej przedstawiamy kilka z nich!

Marketing sklepu internetowego

Najważniejsze zasady, które należy stosować, prowadząc marketing dla e-sklepu to:

  • Spójna identyfikacja wizualna – im bardziej spójne pod kątem graficznym będą: Twoja strona internetowa, prowadzony profil w Social Media, a nawet opakowania wysyłkowe, tym bardziej profesjonalnie wypadnie Twoja marka w oczach klientów. Dodatkowo będzie ją łatwiej zapamiętać!
  • Pozycjonowanie SEO – aby zwiększyć naturalny ruch na stronie internetowej, należy zrobić coś, by Google pokazywało nasz sklep. Te działania to właśnie pozycjonowanie SEO. Warto je zlecić specjalistom, by udało się wydźwigać witrynę wysoko w rankingu wyszukiwani popularnych wyszukiwarek,
  • Regularne prowadzenie działań content marketingowych – marketing treści ma na celu stworzyć zaangażowaną grupę odbiorców danego produktu lub usługi, a także zbudowanie eksperckiego wizerunku. Dzięki konsekwentnie prowadzonemu blogowi można utrzymać wysokie zainteresowanie wśród klientów, a także zadbać o pozytywną reputację firmy na rynku.

 

Najczęściej popełniane błędy – marketing e-commerce

Najczęściej popełniane błędy, jeśli chodzi o marketing dla sklepu internetowego to:

  • Brak znajomości potencjalnych klientów – jeśli chcesz skutecznie sprzedawać swoje produkty, musisz wiedzieć, kto będzie je kupował i kim są Twoi potencjalni klienci. Dzięki temu będziesz mógł dostosować formę i rodzaj reklamy do ich preferencji,
  • Błędne, niechlujne i nieestetyczne publikacje – wszystko, co publikujesz, zarówno na stronie internetowej, jak i w social media, powinno być estetyczne, merytoryczne i poprawne pod kątem stylistyki, gramatyki itd.,
  • Brak kontaktu z klientem – nieodpisywanie na maile, ignorowanie wiadomości wysyłanych za pośrednictwem Messengera – to wszystko może skutkować znacznym pogorszeniem jakości obsługi klienta,
  • Brak responsywności – coraz więcej konsumentów zamawia upragnione produkty, korzystając ze smartfona. Nieresponsywna strona internetowa, która będzie miała trudności z poprawnym ładowaniem się na mniejszym ekranie, zamiast zachęcić do zakupu, zniechęci.

 

Chcesz poznać więcej rozwiązań marketingowych dla Twojego e-sklepu? Warto sprawdzić publikację Ekologiczne opakowania dla e-commerce – jak je zaprojektować? Artykuł podsuwa wiele ciekawych pomysłów w związku z prowadzeniem tzw. marketingu opakowań.

 

3 komentarze do “Marketing sklepu internetowego – poznaj najważniejsze zasady!

  • Ważne jest umiejętne wyselekcjonowane grupy docelowej do jakiej skierowana jest oferta sklepu. Skupić się na niej i odpowiednie przygotowanie planu działania. Ostatnio content marketing bardzo dobrze się sprawdza. Warto inwestować w ten typ reklamy. Klient chce wcześniej zapoznać się z produktem. Sam opis na karcie produktu nie wystarczy.

    Odpowiedz
  • Ważna jest obsługa klienta. Kontakt z klientem. Klient wymaga i musi mieć spełnione swoje oczekiwania.

    Odpowiedz
  • Ważnym elementem każdej promocji sklepu internetowego to oczywiście pozycjonowanie. Nie obejdzie bez działań tego typu – zobacz na https://dolp.pl/ – co oferują firmy zajmujące się tego typu usługami.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *