Dlaczego powinieneś dbać o swoje ciało?

Dbanie o swoje ciało ma sens. W końcu masz tylko jedno ciało w tym życiu i chcesz, aby trwało tak długo, jak to możliwe.

Jednak odkładając na bok lekceważenie, dbanie o swoje ciało naprawdę ma sens.

Na całym świecie narasta problem przewlekłych chorób związanych ze stylem życia. Są to choroby, które są faktycznie powodowane przez sposób, w jaki żyjemy. Większość, jeśli nie wszystkie, wiąże się z brakiem opieki nad naszym ciałem. Wiele z nich wiąże się z nadwagą i niewystarczającą ilością ruchu lub wprowadzaniem niewłaściwych substancji do naszego organizmu. Te choroby i stany obejmują:

  • Cukrzyca dorosłych;
  • Choroby serca;
  • Wysokie ciśnienie krwi; i
  • Wiele form raka.

Nie możesz oczywiście uniknąć każdej choroby lub stanu. Wiele z nich nie jest związanych ze stylem życia. Jednak dbanie o swoje ciało pomoże Ci żyć zdrowiej i dłużej.

Ramy myślenia

Istnieje prosta struktura, której można użyć, aby pokierować swoim podejściem do dbania o swoje ciało. Pomoże Ci to w bardziej logicznym myśleniu o swoich decyzjach i zrozumieniu, dlaczego warto podejmować konkretne decyzje. Pomoże również wyjaśnić, dlaczego czasami trudno jest zrobić to, co wiesz, że jest właściwe.

Ramy składające się z trzech pytań

 

    W każdym aspekcie dbania o siebie należy zadać trzy pytania:

  1. Co ja chcę robić
  2. Co jest dla mnie najlepsze?
  3. Co ja mam zrobić?

Pierwszy aspekt dotyczy twoich emocji : dotyczy tego, jak się czujesz i co chcesz robić, czy chodzi o to, co jesz, kiedy kładziesz się spać lub ile ćwiczeń wykonujesz. Emocje są bardzo prymitywne, ale też bardzo silne.

Drugi odnosi się do sytuacji i pyta, co myślisz. Oznacza to branie tego, co wiesz, czyli faktów, i rozważanie ich w świetle sytuacji.

Na koniec musisz zrównoważyć te dwa aspekty i podjąć decyzję o tym, co faktycznie robisz w danej sytuacji. Wymaga od ciebie zrównoważenia tego, czego chcesz, z tym, co myślisz, że powinieneś zrobić w świetle faktów.

 

Będzie wiele razy, kiedy to, co chcesz zrobić, będzie idealnie pokrywało się z tym, co wiesz, że powinieneś zrobić.

Możesz wybrać się na przejażdżkę rowerem, ponieważ świeci słońce, lub iść wcześnie spać, ponieważ jesteś zmęczony.

Innym razem zauważysz, że bardzo kusi cię zrobienie czegoś, o czym wiesz, że lepiej byłoby tego unikać.

Możesz na przykład chcieć zjeść kolejny kawałek ciasta czekoladowego lub zrezygnować z ćwiczeń, ponieważ jesteś zajęty.

Należy pamiętać, że nie zawsze trzeba postępować właściwie.

Od czasu do czasu dobrze będzie podążać za swoim instynktem i jeść czekoladę lub leniuchować w łóżku przez cały dzień. Ale jeśli będziesz to robić zbyt często, będzie to miało konsekwencje. Na przykład, jeśli przejadasz się i nie wykonujesz wystarczającej ilości ćwiczeń, prawdopodobnie skończysz z nadwagą, co może prowadzić do rozwoju różnych chorób przewlekłych, w tym cukrzycy.

Jak najbardziej daj sobie od czasu do czasu przerwę, ale nie pozwól, aby złe zachowanie stało się nawykiem, ponieważ nawyki są trudne do zerwania.


Dbanie o swoje ciało: trzy kluczowe obszary

Istnieją trzy bardzo ważne aspekty dbania o swoje ciało: wystarczająca ilość odpoczynku i snu, dobre odżywianie i ćwiczenia.

Odpoczywaj i śpij

Naukowcy przeprowadzili wiele badań dotyczących odpoczynku i snu, ale nadal nie wiemy, dlaczego musimy spać.

Wiemy jednak, że regularne okresy odpoczynku i snu są niezbędne dla naszego osobistego dobrego samopoczucia. Pozbawienie snu jest niebezpieczne: ogranicza naszą zdolność do robienia rzeczy, takich jak prowadzenie samochodu, a także może powodować choroby.

 

Jedzenie, dieta i odżywianie

Sformułowanie „ jesteś tym, co jesz ” stało się w ostatnich latach nieco banalne, ale wciąż ma podstawy.

Większość z nas wie, że współczesne diety mogą zawierać zbyt wiele przetworzonej żywności bogatej w tłuszcze, cukier i sól oraz że powinniśmy jeść więcej świeżych owoców i warzyw w ramach zdrowej, zbilansowanej diety.

 

Ćwiczenie

Większość ludzi jest świadoma rad, że powinniśmy regularnie ćwiczyć.

Nasza strona o znaczeniu ćwiczeń wyjaśnia więcej o tym, dlaczego jest to konieczne.

Ale co to oznacza i dlaczego jest ważne?

Zalecenia wahają się od 20 minut ćwiczeń o średniej intensywności (wystarczających do podniesienia tętna) dziennie do trzech dłuższych sesji ćwiczeń o wysokiej intensywności tygodniowo.

Wiele osób, co może nie jest zaskakujące, dochodzi do wniosku, że po prostu nie mają czasu na zastanowienie się, co powinni zrobić.


Więcej możesz się dowiedzieć na szkoleniach z tematyką dbania o ciało.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *