Czytanie podczas globalnej pandemii

Na początku 2020 roku życie milionów istnień ludzkich wywróciło się do góry nogami z powodu globalnego wybuchu COVID-19. Instytucje edukacyjne w 192 krajach tymczasowo zamknęły drzwi uczelni i szkół policealnych (rozpoczęły się zajęcia zdalne bądź hybrydowe), a zamknięcia dotyczą ponad 91% zapisanych studentów, według UNESCO.

Ponieważ coraz więcej dzieci przebywa w domu (edukacja odbywa się w warunkach domowych), ryzyko wycofania się uczniów z edukacji lub całkowitego jej pozbawienia jest większe niż kiedykolwiek. Oto kilka powodów, dla których czytanie to rozrywka, którą powinniśmy aktywnie wspierać w tym burzliwym momencie. Dlaczego warto czytać książki?

Czytanie rozwija

Mózg to mięsień, który potrzebuje wzmocnienia, aby dalej się rozwijać. Czytanie to prosty sposób na stymulowanie i koncentrację umysłów uczniów podczas globalnego przewrotu, który stworzył wiele przeszkód w edukacji. Czytanie nie tylko wzmacnia intelekt i ciekawość uczniów w kierunku umiejętności czytania i pisania, ale także wspomaga rozwój kluczowych umiejętności, takich jak myślenie analityczne, kreatywność i rozumienie. Są to ważne czynniki pomagające uczniom pozostawać w kontakcie z procesem uczenia się, dopóki formalne systemy edukacji nie odzyskają pełnej sprawności. Czytanie sprzyja umiejętności pisania, a umiejętność czytania i pisania zmienia życie. Umysł na siłowni. Co nam daje czytanie książek? http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/umysl-silowni-nam-daje-czytanie-ksiazek

Psychologiczne korzyści płynące z czytania

Według badań przeprowadzonych przez Journal of College Teaching and Learning 30 minut czytania może obniżyć tętno i ciśnienie krwi, a także zmniejszyć stres psychiczny.Czytanie zmniejsza poziom stresu – http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/czytanie-zmniejsza-poziom-stresu/

Czytanie daje nam możliwość projekcji siebie w życie innych i zanurzenia się w alternatywnych rzeczywistościach. Niezależnie od tego, czy są to kapryśne krainy fikcji Roalda Dahla, czy też pamiętnik biograficzny, akt lektury może przenieść nas w nowy wymiar. Proces ten może pomóc złagodzić poczucie izolacji i wyobcowania, które są szczególnie obecne w tym okresie dystansu społecznego.

Jakie większe wyzwania stoją przed nami?

Chociaż COVID-19 wpływa na uczniów zarówno w krajach rozwiniętych, jak i rozwijających się, niezwykle ważne jest, abyśmy byli świadomi potrzeb uczniów wrażliwych i znajdujących się w niekorzystnej sytuacji . Ze względu na wyzwania społeczno-ekonomiczne niektórzy uczniowie nie mają dostępu do niezbędnych zasobów technologicznych, edukacyjnych lub finansowych.

Czy wiedziałeś, że czytanie książek jest przyczyną długotrwałych zmian w mózgu?

Co więcej, uczniowie, którzy już zmagają się z trudnościami w innych dziedzinach, to ci, którzy najprawdopodobniej wrócą do szkół po ponownym otwarciu ich drzwi, co tylko podsyci cykl trudności społeczno-ekonomicznych. Właśnie dlatego międzynarodowy rozwój umiejętności czytania i pisania jest obecnie potrzebny bardziej niż kiedykolwiek.

Idąc naprzód

Zachęcając uczniów do czytania, którzy mają taką możliwość, i koncentrując się na zapewnianiu wsparcia edukacyjnego tym, którzy tego nie robią, możemy podjąć małe, ale wpływowe kroki w celu zwalczania analfabetyzmu w tym trudnym czasie.

Jak widać, czytanie zmniejsza poziom stresu, jest przyjemne i naprawdę zdrowe. Choć kilka chwil każdego dnia spędzimy więc z dobrą książką.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *