Jak dać się znaleźć klientom w sieci

Tworząc firmę chcemy mieć jak najwięcej klientów. Jednym z najlepszych miejsc do promocji swojego biznesu jest stworzenie strony internetowej. Pozwala to na dotarcie do potencjalnych kontrahentów na wiele różnych sposobów. Niestety, nie istnieje jednoznaczny przepis na dotarcie do klienta. Są jednak sposoby, które podpowiadają jak zainteresować naszą ofertą. Internet stał się nieodłączną częścią naszego życia. Szukamy w nim wszystkiego. Głównym narzędziem jest oczywiście wyszukiwarka. To w niej ponad 90% użytkowników szuka różnych produktów, usług czy firm. Podstawową zasadą promocji naszego biznesu i pozyskiwania klientów w sieci jest bycie widocznym w Internecie. Użytkownik musi mieć do nas zaufanie. Jeśli chcemy, aby skorzystał z naszej oferty musimy zwrócić jego uwagę na naszą firmę. Jak to zrobić?

Pierwszy krokiem jest stworzenie atrakcyjnej i profesjonalnej strony internetowej

Przede wszystkim musimy posiadać atrakcyjną witrynę internetową. To w pewnym stopniu wizytówka/ulotka informująca o naszych usługach, ale przedstawiana w formie internetowej. Pamiętajmy o tym, by zainteresować klienta przejrzystą witryną, która wyświetla się dobrze na każdym urządzeniu, wczytuje się szybko, posiada intuicyjną obsługę. Oferta naszej firmy może być naprawdę dobra, jednak człowiek jest wzrokowcem. Jeśli strona firmowa nie prezentuje się profesjonalnie, potencjalny klient może wybrać się do konkurencji. Jeśli nasza strona internetowa będzie czytelna istnieje duża szansa, że kontrahent zdecyduje się na nasze usługi.

Google Ads to podstawowe narzędzie reklamy

Jedną z podstaw promowania naszych usług w sieci jest korzystanie z kampanii reklamowej Google Ads. Reklama w wyszukiwarce jest czymś, co pozwala nam zbudować wizerunek marki i jej popularność. Reklamy Google można skonfigurować tak, że będą wyświetlały się użytkownikom, którzy wyszukują frazy związane z usługami oferowanymi przez naszą firmę.

Content marketing, czyli interesujące treści

Na naszej stronie powinny znajdować się treści, które są atrakcyjne dla potencjalnych klientów. Wpływają one na to jak firma jest postrzegana. Dodatkowo budują zaufanie wobec marki, ponieważ możemy dzięki nim zaprezentować nasze doświadczenie i zdobytą wiedzę na temat usługi / produktu, który oferujemy.
Content marketing to nie tylko tekst. Możemy zaliczyć do nich grafiki czy materiały wideo lub audio. Ich celem jest to, by zainteresowały odbiorcę. Głównie chodzi o materiały, które mogą pomóc przy wyborze konkretnej usługi. Mamy na myśli poradniki, które są odpowiedzią na częste pytania użytkowników. Treści tego typu są również edukujące, ponieważ mogą zagłębić wiedzę na dany temat.
Finalnie, potencjalni klienci mogą dzięki nim przekonać się o naszym profesjonalizmie. Prowadzenie naszej strony internetowej czy fanpage na mediach społecznościowych jest niezwykle ważne w budowaniu wizerunku marki w Internecie.

Reklama wideo to niezwykle skuteczna metoda reklamy

Obecnie użytkownicy, którzy korzystają z internetu większość czasu spędzają na oglądaniu filmów. To sprawia, że video marketing stał się popularną i przede wszystkim skuteczną formą promocji. Materiał filmowy pozwala nam na pozyskanie większej liczby klientów. Za sprawą tego typu reklamy tworzymy treści bogate w informację o produkcie czy usłudze, a sama oferta zyskuje większą wiarygodność.

Opinie pozwalają stworzyć zaufanie potencjalnych klientów

Internet opiniami stoi. Dlatego też są one ważne w przypadku promowania naszego wizerunku w sieci. Prawie 85% użytkowników internetu jest skłonna zaufać firmie po przeczytaniu pozytywnych opinii na jej temat. Według różnych ankiet, około 60% z nich decyduje się na skorzystanie z usług oferowanych przez daną firmę po przeczytaniu rekomendacji na jej temat.
Opinie powinny znaleźć się na stronie w widocznym miejscu. Kiedy prowadzimy fanpage na mediach społecznościowych czy posiadamy profil Google Moja Firma klienci sami mogą publikować opinię na nasz temat.

Prowadzenie mediów społecznościowych jest konieczne jeśli chcemy zostać zauważeni

Media społecznościowe to jeden z podstawowych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów. Kampania reklamowa na takich profilach jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter jest angażująca – musimy być aktywni. Wstawiając ciekawe posty, wchodząc w interakcje z fanami poprzez rozpoczynanie rozmów na dany temat czy komentując posty angażujemy obserwatora. To z kolei pozwala na zwiększenie zasięgów, co finalnie może zaowocować w zdobyciu klientów. W ostatnim czasie bardzo popularne stały się grupy tematyczne, które zrzeszają fanów danej marki, usługi czy produktu. Warto mieć to na uwadze dodając się do takich grup aby prowadzić konwersacje.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *