Kilka powodów, dla których Twoja firma powinna inwestować w wydarzenia, w tym konferencje

Planowanie wydarzeń wymaga dużo pracy. Niezależnie od tego, czy organizujesz duże wydarzenie, event biznesowy typu konferencja czy tylko małą prezentację, Twoja firma może wiele zyskać.

Jeśli nie możesz się zdecydować, czy zainwestować w wydarzenia, poznaj  pięć powodów, które udowodnią Ci że są one dla Ciebie korzystne.

 

  1. Docierasz bezpośrednio do grupy docelowej

Pierwszym powodem, dla którego Twoja firma powinna organizować wydarzenia biznesowe, jest to, że są one fantastycznym sposobem na dotarcie do grupy docelowej. Twoja grupa docelowa jest już zainteresowana Twoją firmą, więc możesz zwiększyć to skupienie, organizując właśnie ciekawe wydarzenie. W różnego rodzaju eventach nie chodzi jedynie o prezentowanie produktów lub usług, ale raczej o nawiązywanie kontaktów, uczenie się i uzyskiwanie informacji zwrotnych bezpośrednio ze źródła. Ważne jest, aby porozmawiać z odbiorcami i dowiedzieć się, jakie są ich problemy i jak możesz im pomóc.

Dotarcie do odbiorców twarzą w twarz może przynieść wiele korzyści. Możesz wysłuchać ich obaw, odpowiedzieć na ich pytania i podać rozwiązania typowych problemów, których mogą doświadczać. Będąc tam dla nich, możesz budować zaufanie i wiarygodność, o czym będziemy rozmawiać w dalszej części. W końcu wolałbyś iść z kimś, z kim rozmawiałeś i faktycznie polubiłeś, niż nieznajomym, który tylko do Ciebie wysłał e-maila.

 

  1. Budowanie sieci kontaktów, znajomości.

 

Dla większości networking jest pierwszą korzyścią, która przychodzi na myśl, gdy myślisz o wzięciu udziału w wydarzeniu biznesowym. Takie konferencje to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z odbiorcami oraz na komunikowanie się odbiorców ze sobą. Wszystkie części wydarzenia, od prelegentów, przez sesje grupowe, po lodołamacze i gry, mogą zbliżyć do siebie zarówno zespoły, jak i nieznajomych.

 

Networking może również przybrać inną formę. Gdy Twoja firma planuje wydarzenie, możesz zidentyfikować potencjalnych klientów, znaleźć ich adres e-mail i skontaktować się z nimi w sprawie uczestnictwa. Następnie możesz wykorzystać te e-maile do budowania relacji i osobistego zapoznania się z nimi. Bycie tak osobistym i tak realnym, jak to tylko możliwe, sprawi, że Twoja firma będzie wyglądać na bardziej wiarygodną i godną zaufania.

  • Zobacz jakie konferencje aktualnie są organizowane na naszej stronie – konferencje24h.pl/

  1. Tworzenie świadomość marki/firmy

Organizowane wydarzenia to istotny sposób na nawiązanie kontaktu z odbiorcami i zrobienie dobrego pierwszego wrażenia i nie tylko pierwszego. Jeśli Twoja marka jest obecna na wydarzeniu, uczestnicy rozpoznają Twoją markę i kojarzą ją z rzeczami, na których im zależy. Jeśli Twojej firmie zależy na tym samym, na czym zależy Twoim odbiorcom, znacznie łatwiej będzie im Cię polubić. Wydarzenia zapewniają firmie realniejszy element. Twoja grupa docelowa może zobaczyć i poznać ludzi stojących za firmą.

Imprezy jednocześnie budują świadomość, ale też budują wiarygodność. Jeśli Twoje wydarzenie ma wysokiej jakości prezentera lub mówcę, który ma wiedzę, może to pokazać publiczności, że Twoja firma jest kompetentna.

 

  1. Stymulowanie kreatywności

W takim czy innym momencie Twoja firma załamie się w kreatywności. Twoi pracownicy będą zmagać się z tworzeniem treści, a dobrym sposobem na pobudzenie kreatywności jest zmiana codziennej rutyny. Wydarzenia, konferencje to dobra okazja, aby zapobiec wypaleniu i utracie koncentracji. Jeśli Twoi pracownicy wezmą udział w wydarzeniu, mogą budować umiejętności i zyskać wgląd, który może ich ożywić.

Po wydarzeniu Twoi pracownicy prawdopodobnie będą bardziej produktywni niż byli wcześniej. Jeśli Twoje wydarzenie ma intelektualnego mówcę lub prezentera, mogą one dostarczyć Twojemu zespołowi nowe pomysły.

 

  1. Są zabawne, tworzenie pozytywnych emocji, skojarzeń

To może być oczywiste, ale jedną z najlepszych części wydarzeń jest to, jak bardzo mogą być zabawne! Jeśli Twoi goście dobrze się bawią na Twoim wydarzeniu, wrócą po więcej. Niezależnie od tego, czy nauczyłeś ich czegoś nowego, nawiązałeś z nimi kontakt, czy po prostu rozmawiałeś z nimi twarzą w twarz, zapamiętają Twoją firmę i zaplanują udział w kolejnym wydarzeniu.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *