Jak samemu wyjść z depresji?

Jak samemu wyjść z depresji?
4.7 (93.33%) 3 votes

Niezależnie od tego, czy spadnie na ciebie w ponure dni, czy też jest wywołane rozczarowaniem lub stratą, depresja jest niemile widzianym gościem w każdym domu. Czy da się ją wyleczyć? – zobacz książki pomagające wyjść z depresji. Ale zanim ją  wyleczymy, zastanówmy się, skąd może pochodzić.



Definiowanie depresji

Wielu ludzi myli smutek z depresją. Smutek jest naturalnym stanem, niezbędną częścią życia. Koniec przyjaźni. Śmierć kradnie bliskich. Życie daje nam wiele powodów do smutku. Uczucie smutku jest odpowiednie w takich czasach – i niezbędne. Potrzeba opłakiwania, odczuwania smutku jest istotną częścią człowieczeństwa. Kiedy honorujemy smutek, zapewnia nam on niezbędną przestrzeń do autorefleksji i większej empatii i współczucia. Może również zmusić nas do rozpoznania trudnych prawd lub zainspirować nas do dokonywania lepszych wyborów.

Książka zadedykowana ,,dla niej, dla niego, dla siebie”, czyli każdemu – http://www.psychoskok.pl/produkt/borderlina/

Depresja nie oferuje jednak pociechy. Brutalnie nas atakuje i promuje beznadziejność. To dlatego, że depresja nie jest czystym uczuciem, ale wysiłkiem, aby odeprzeć złożoną mieszankę niechcianych uczuć. Gniew, frustracja, irytacja i żal są uczuciami, które uważamy za nie do zniesienia; nie chcemy tych czuć. Kiedy jesteśmy w depresji, angażujemy się w psychiczną bitwę, aby zmyć te niechciane uczucia. Powszechna psychiczna obrona przed bolesnymi uczuciami obejmuje zaprzeczanie (ignorowanie uczuć), projekcję (przenoszenie uczuć na innych), racjonalizację (bagatelizowanie uczuć) lub obżarstwo (próbę wypełnienia pustki, którą czujemy w środku). Niestety, dopóki prawdziwe przyczyny naszej depresji pozostaną niezauważone, powrócą ponownie.

CZY WIECIE, ŻE:

Tatuaż ŚREDNIK ma większe znaczenie, niż myślisz! Wiedziałeś, że to inicjatywa Project Semicolon (Projekt Średnik), którą zapoczątkowała wiosną 2013 roku Amy Bleuel. Tatuując średnik, w ten sposób pragnęła uhonorować swojego ojca, który popełnił samobójstwo. W ten sposób średnik stał się oznaczeniem osób, które zmagały lub wciąż zmagają się z depresją, mają myśli samobójcze, problemy z samookaleczeniem lub uzależnieniami, jednak udało im się pokonać najtrudniejsze chwile. Średnik to doskonały symbol zachowania ciągłości życia – użyty w zdaniu wyraźnie oddziela jego części, ale go nie kończy.

Poluj na przyczynę swojej depresji

Zamiast patrzeć na depresję jako potwora, przed którym należy uciekać, spójrz mu w oczy; zbadaj uczucia, które „przygnębiają”. Na przykład, możesz powiedzieć: „Czuję się dzisiaj przygnębiony”. Poniższe pytania powinny brzmieć: Dlaczego dzisiaj? Co ignoruję? Jakiego problemu nie używam?

Oto lista najczęściej występujących sytuacji, które często powodują depresję:

  • Nierozwiązany konflikt Czy jest jakiś problem w jednym ze związków? Czy jest coś, co cię niepokoi? Nierozwiązane konflikty powodują chroniczny stres psychiczny i mają fundamentalne znaczenie dla wielu form depresji.
  • Powtarzanie przymusu Szukaj wspólnego motywu w depresji, który się powtarza. Jest to najczęściej powtórzenie wczesnych doświadczeń w twoim życiu. Najczęstsze motywy, które słyszą psychologowie to:

Zawsze jestem outsiderem.
Nie mogę nikomu ufać.
Nikt mnie nie rozumie.

Poznaj świat osoby chorej na depresję – http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/poznaj-swiat-osoby-chorej-na-depresje/

Bez wglądu na wszystko jesteśmy uwięzieni w powtarzalnym cyklu i powtarzamy ten sam problem w kółko. Dowiedz się, jaka jest nierozwiązana część twojej historii którą ciągle odtwarzasz.

  • Samo-zaniedbanie Wypalenie i depresja idą w parze. Kiedy zaniedbujesz siebie, wszyscy cierpią. Nie lubisz być w pobliżu; nie lubisz pracy ani zabawy; i ciągniesz za sobą innych. Nagradzaj siebie, traktuj siebie i poświęć sobie uwagę. Będziesz zaskoczony, o ile lepiej się poczujesz.
  • Oszustwo Niskie poczucie własnej wartości i oszczerstwo to główne siły napędowe wszystkich form depresji. Te negatywne wewnętrzne głosy kształtują twój obraz siebie i sposób, w jaki widzisz siebie i innych. Zaczniesz postrzegać innych jako lepszych i bardziej atrakcyjnych niż ty, nawet jeśli nie jest to nawet prawda.

Jestem nieatrakcyjna.
Jestem głupi.
Jestem bezsilny.

Takie toksyczne afirmacje wyczerpują twoją energię i pozostawiają cię na zawsze niezadowoloną. W końcu, jeśli ciągle mówisz sobie, że jesteś bezsilny lub nieatrakcyjny, w końcu staniesz się oboje.

Walka z depresją

Aby rozluźnić ucisk depresji, musisz podjąć odpowiednie działania. Konfrontacja z depresją jest jak walka. Oto lista obszarów w Twoim życiu, które mogą wymagać uwagi:

  • Ciało

Ćwiczenie: 30–40-minutowy trening cardio trzy razy w tygodniu może zmniejszyć objawy depresji. Chodzenie lub bieganie to także świetny sposób na oczyszczenie głowy.

Sen: Zbyt mało lub zbyt dużo snu może wywołać objawy depresji; przesypiaj od 7 do 8 godzin na dobę. Staraj się być konsekwentny.

Dieta: Badania wykazały korelację między dietą o wysokiej zawartości cukru / dietą wysokotłuszczową a depresją. Staraj się unikać pokarmów, które sprawiają, że czujesz się ospały, ponieważ może to powodować negatywne skutki.

  • Umysł

Kreatywność: stymuluj swoją wyobraźnię nowymi doświadczeniami; ciesz się poezją, sztuką, teatrem, muzyką lub spróbuj rozwijać  talenty, które zaniedbałeś.

Psychoterapia: Inwestuj w zrozumienie siebie i łamanie samobójczych wzorców.

Edukacja: Podejmij wyzwanie, zdobywając nowe umiejętności; spróbuj uczestniczyć w wykładach.

  • Duch

Medytacja: Naucz się uspokajać swoje myśli i rozluźniaj umysł poprzez intonowanie, medytację, jogę lub inne dyscypliny.

Akty Altruistyczne: Pomaganie innym pomoże zapomnieć i może zainspirować; poszukaj możliwości wolontariatu w swojej społeczności.

Wiara: rozważ sprawy duchowe; badaj różne filozofie i przekonania.

Kiedy depresja pojawia się w twoim życiu, pomyśl o niej jako o wołaniu o pomoc podświadomości. Posłuchaj tego; dowiedz się, co chce ci powiedzieć. Jeśli przez długi czas cierpiałeś na depresję, leki przeciwdepresyjne mogą dać ci energię do dokonywania nowych wyborów. Jednakże, chociaż leki mogą sprawić, że poczujesz się lepiej, lekarstwo na depresję jest nadal w twoich rękach. Dopiero gdy skonfrontujesz się i zrozumiesz prawdziwą przyczynę swojej depresji, podejmij działania, aby to rozwiązać, by w końcu się od niej uwolnić.

KSIĄŻKI O DEPRESJI – http://www.psychoskok.pl/tag-produktu/ksiazki-o-depresji/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *