Tożsamość, wizerunek marki. Czym jest tożsamość marki?

Wizerunek marki to widoczne elementy marki, takie jak kolor, wzór i logo, które identyfikują i wyróżniają markę w świadomości konsumentów.

Tożsamość, wizerunek marki odpowiada intencji stojącej za brandingiem i sposobowi, w jaki firma postępuje w następujący sposób – wszystko po to, aby pielęgnować pewien wizerunek w umysłach konsumentów:

  • Wybiera swoją nazwę
  • Projektuje swoje logo
  • Wykorzystuje kolory, kształty i inne elementy wizualne w swoich produktach i promocjach
  • Tworzy język w swoich reklamach
  • Szkoli pracowników w zakresie interakcji z klientami

Co to jest wizerunek marki?

Wizerunek marki to sposób, w jaki klienci myślą o marce. Można go zdefiniować jako postrzeganie marki w świadomości klientów. Kreowanie wizerunku marki to nadanie marce konkretnych cech jej osobowości, to również pokazywanie jej światu w sposób autentyczny. Wizerunek marki jest faktycznym rezultatem tych wysiłków, udanych lub nieudanych. 

 

Budowanie tożsamości marki

Kroki, które firma powinna podjąć, aby zbudować silną, spójną i spójną tożsamość marki, będą się różnić, ale kilka punktów odnosi się ogólnie do większości:

  1. Przeanalizuj firmę i rynek. Kompletna analiza SWOT , która obejmuje całą firmę — spojrzenie na mocne i słabe strony firmy, szanse i zagrożenia — jest sprawdzonym sposobem, aby pomóc menedżerom zrozumieć ich sytuację, aby lepiej określić ich cele i kroki wymagane do ich osiągnięcia.
  2. Określ kluczowe cele biznesowe. Tożsamość marki powinna pomóc w realizacji tych celów. Na przykład, jeśli producent samochodów poszukuje niszowego rynku luksusowego, jego reklamy powinny być tak przygotowane, aby odwoływać się do tego rynku. Powinny pojawiać się w kanałach i witrynach, w których mogą je zobaczyć potencjalni klienci.
  3. Zidentyfikuj swoich klientów. Przeprowadzanie ankiet, zwoływanie grup fokusowych i przeprowadzanie indywidualnych wywiadów może pomóc firmie zidentyfikować jej grupę konsumentów.
  4. Określ osobowość i przesłanie, które chce przekazać. Firma musi stworzyć spójną percepcję, zamiast próbować łączyć wszystkie możliwe pozytywne cechy: użyteczność, przystępność cenową, jakość, nostalgię, nowoczesność, luksus, błysk, gust i klasę. Wszystkie elementy marki, w tym teksty, obrazy, nawiązania kulturowe i schematy kolorystyczne, powinny współgrać i dostarczać spójny przekaz.

Budowanie tożsamości marki to wielodyscyplinarny wysiłek strategiczny, a każdy element musi wspierać ogólny przekaz i cele biznesowe. Może zawierać nazwę, logo i projekt firmy; styl i ton kopii; wygląd i skład produktów; i oczywiście obecność w mediach społecznościowych.

Założyciel Apple, Steve Jobs, miał słynną obsesję na punkcie detali tak małych jak szarość na tabliczkach łazienkowych w sklepach Apple. Chociaż ten poziom koncentracji może nie być konieczny, anegdota pokazuje, że sukces marki Apple jest wynikiem intensywnego wysiłku, a nie tylko szczęścia. Ale budowanie tożsamości marki nie jest przeznaczone tylko dla wielkich lig. Wszystkie firmy, zarówno małe, jak i średnie , powinny budować silną tożsamość marki.

Agencja kreatywna to firma marketingowa, która skupia się na doświadczeniach użytkowników, usługach mobilnych, społecznościowych, gromadzeniu i analizowaniu danych, oprócz świadczenia usług kreatywnych i ofert promocyjnych (wspieranych przez analitykę i optymalizację mixu promocyjnego). 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *