Teksty reklamowe – dowiedz się jak zainteresować klienta!

Każdy właściciel firmy chce tak korzystnie przedstawić swoją ofertę, by klient nie mógł jej się oprzeć. Jednak jak stworzyć tekst sprzedażowy, który jest skuteczny i prezentuje unikalną wartość oferty? W tym artykule przyjrzeliśmy się najważniejszym zasadom pisania tekstów reklamowych – poznaj je i bądź lepszy od konkurencji!

Na czym polega pisanie tekstów reklamowych?

Odpowiednio napisany tekst reklamowy ma ogromny wpływ na sprzedaż i budowanie wizerunku firmy – przyciąga uwagę, ciekawi, przekonuje do skorzystania z oferty i kreuje ekspercki profil marki.

Dobry tekst reklamowy powinien:

  • w ciekawy sposób przedstawiać zalety Twoich produktów lub usług
  • prezentować korzyści, jakie zyska klient po zakupie
  • wyróżniać Twoją firmę na tle konkurencji
  • budować zaufanie
  • wzbudzać pragnienie posiadania tego konkretnego produktu

Skuteczne teksty reklamowe oddziałują na wyobraźnię i emocje klienta, przez co wpływają na jego decyzje. Im ciekawszy i bardziej przekonujący przekaz, tym większa szansa na podjęcie przez klienta decyzji korzystnej dla firmy – czyli zakup produktu bądź usługi.

Korzyści płynące z treści sprzedażowych:

  • wzrost sprzedaży
  • większy ruch na stronie
  • budowanie popularności
  • kreowanie wizerunku eksperta
  • skuteczna prezentacja oferty

Szczegółowe zalety znajdziesz pod tym linkiem:

https://contentwriter.pl/teksty-reklamowe/

Co powinien zawierać skuteczny tekst reklamowy?

Podstawą tekstu reklamowego jest oczywiście unikatowa treść wysokiej jakości, jednak sama treść tutaj nie wystarczy. Konieczne jest dostosowanie się do pewnych zasad, by tekst marketingowy był skuteczny i dobrze spełniał swoją rolę.

Poznaj swoich odbiorców

Dlaczego określenie grupy docelowej jest ważne? Żeby napisać skuteczny, angażujący tekst reklamowy, trzeba wiedzieć, kto jest jego potencjalnym czytelnikiem. Określenie grupy odbiorców pozwoli Ci dotrzeć do klientów, którzy będą nie tylko zainteresowani jednorazowym zakupem Twojego produktu, ale będą systematycznie wracać na Twoją stronę.

Ponadto, będziesz mógł dostosować język i słownictwo do swoich klientów. W znalezieniu grupy odbiorców mogą pomóc Ci takie narzędzia jak Google Analitycs czy SimilarWeb.

Stwórz tytuł przyciągający uwagę

Odpowiednio dobrany nagłówek znacznie zwiększa szanse na to, że użytkownik zainteresuje się tekstem i poświęci czas, by zapoznać się z Twoją ofertą. Chwytliwy tytuł to dużo więcej niż połowa sukcesu. Jak więc stworzyć nagłówek do tekstu reklamowego, który przyciągnie uwagę czytelnika? Przede wszystkim liczy się:

  • działanie na wyobraźnię – zastosowanie odpowiednio dobranych i oryginalnych haseł poskutkuje tym, że użytkownik nie przejedzie kursorem obok nich obojętnie
  • prostota – uproszczenie przekazu uczyni go jasnym i zrozumiałym dla wszystkich odbiorców
  • bezpośredni zwrot – zastosowanie w tytule zwrotu „ty” sprawia, że czytelnik jest bardziej zainteresowany treścią i odbiera tekst, jakby był kierowany właśnie do niego
  • przedstawienie korzyści wynikających z zakupu – umieszczenie w nagłówku benefitów, jakie internauta zyska po przeczytaniu treści sprawia, że chętniej do niego zajrzy

Używaj języka korzyści

Tekst reklamowy powinien przedstawić klientowi korzyści, jakie nabędzie po zakupie danego produktu. Zadaniem języka korzyści jest wytworzenie w czytelniku poczucia, że dany przedmiot poprawi komfort, ułatwi życie, umili czas itd. W ten sposób możemy wzbudzić w odbiorcy zaufanie i chęć posiadania tej rzeczy, a co za tym idzie – podnieść skuteczność sprzedaży.

Tekst napisany językiem korzyści powinien składać się z mieszanki zarówno cech produktu, jak i benefitów, które klient może osiągnąć przez jego kupno.

Stosuj zasadę odwróconej piramidy

Większość użytkowników Internetu nie ma ani czasu, ani chęci, by zagłębiać się w treść – chcą szybko i łatwo znaleźć interesujące informacje. Dlatego tak ważne jest zastosowanie w tekstach marketingowych zasady odwróconej piramidy.

Polega ona na umieszczeniu najistotniejszych wiadomości na samym początku tekstu, już w pierwszym akapicie. Dopiero w kolejnych segmentach możemy pokusić się o podawanie bardziej szczegółowych informacji i rozwinięcie poszczególnych wątków pobocznych.

Zachęć wezwaniem do działania

Wezwanie do działania (Call To Action – CTA) podpowiada użytkownikowi, jaką akcję ma podjąć – może to być zachęcenie do zapoznania się z ofertą, zapisania się na newsletter, założenia konta czy do przeczytania artykułu.

Efektywne CTA powinno być proste, krótkie, bezpośrednie i konkretne. Twój klient musi dokładanie wiedzieć, co ma zrobić i jakie odniesie korzyści, kiedy skorzysta z oferty.

Podsumowanie

Atrakcyjne treści sprzedażowe są ważnym elementem, by zapewnić firmie rozwój oraz rosnące zyski. Wymienione przez nas wskazówki z pewnością pomogą Ci w stworzeniu własnych, skutecznych tekstów reklamowych, które przełożą się na wzrost zainteresowania i sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *