Jak uniknąć wypalenia zawodowego?

„Wypalenie zawodowe” jest terminem używanym do opisania uczucia niemożności radzenia sobie z presją pracy.

Wypalenie zawodowe jest na ogół stanem długotrwałego wyczerpania i braku zainteresowania pracą, i zwykle wynika z nadmiernej pracy przez długi czas lub ze stałego i nadmiernego stresu.

Chociaż pierwotnie sądzono, że wypalenie zawodowe wynika bezpośrednio z nadmiaru pracy i stresu, lekarze uważają, że istnieje o wiele większe prawdopodobieństwo, że w grę wchodzi element usposobienia.

Innymi słowy, jest mało prawdopodobne, aby niektórzy ludzie kiedykolwiek cierpieli z powodu wypalenia zawodowego, bez względu na to, jaką presję wywierają na nich, podczas gdy inni mogą cierpieć z tego powodu, nie będąc poddawani temu, co większość ludzi uważa za nadmierną presję

 

———–

Ludzki mózg, jak każdy inny narząd wymaga stymulacji. Bez niej szybko słabnie i traci swoje właściwości. Zwiększanie mocy mózgu oraz poprawa pamięci zależna jest więc od tego, w jaki sposób dbamy o witalność umysłu. – czytaj  http://www.poradniki24h.pl/4490/jak-poprawic-swoja-pamiec-i-zwiekszyc-moc-mozgu/


 

Ludzie uważający się za cierpiących z powodu wypalenia zawodowego są bardzo zmęczeni i często mają trudności z podejmowaniem decyzji.


Wypalenie i stres

Istnieje coraz więcej dowodów na to, że pewien poziom stresu jest produktywny, a nawet niezbędny dla wielu osób w celu zapewnienia motywacji. Ale nadmierny stres, szczególnie przez dłuższy czas, jest ogólnie uznawany za zły dla ciebie.

Są tego fizjologiczne powody. Kiedy jesteś pod wpływem stresu, twoje ciało wytwarza hormony stresu, w tym kortyzol i adrenalinę, hormon „walki, strachu lub ucieczki”. Hormony te przygotowują twoje ciało do szybkiego i natychmiastowego działania, niezależnie od tego, czy jest to ucieczka, czy walka z czymś.

Hormony te ewoluowały przez miliony lat, powodując reakcję. Prowadzą do prawdziwych zmian fizjologicznych: przyspieszenie akcji serca, przepływ krwi do kluczowych części ciała, utrata apetytu. Stałe ich obecność w krwiobiegu będzie zatem mieć całkiem „interesujący” wpływ na twoje długoterminowe samopoczucie.

Będziesz nerwowy i często nadmiernie emocjonalny, a to bardzo obciąży twoje ciało.

Nic dziwnego, że ludzie cierpiący na długotrwały stres są zmęczeni i mogą źle się poczuć.

Wypalenie pozostawione bez opieki może prowadzić do ME (mózgowa encefalopatia) / CFS (zespół chronicznego zmęczenia), które mogą stać się dożywotnim stanem neurologicznym.


Unikanie wypalenia zawodowego

Pierwszą rzeczą do zapamiętania jest to, że gdy cierpisz z powodu wypalenia, natura tego stanu oznacza, że ​​bardzo trudno jest coś z tym zrobić.

Częścią problemu jest to, że jesteś zbyt zmęczony, aby się czymś przejmować.

Dlatego naprawdę będziecie walczyć o wprowadzenie niezbędnych zmian, aby poprawić swoje życie.

I chociaż nie ma wątpliwości, że istnieją osoby, które są znacznie bardziej podatne na wypalenie zawodowe niż inni, nawet najbardziej zdolni w końcu zaczną walczyć.

Lekcja nr 1 Zapobieganie jest lepsze niż leczenie

Naucz się wcześnie rozpoznawać, kiedy cierpisz na stres i kiedy stres zaczyna być dla ciebie trochę za duży, i wyjdź z sytuacji.

Poproś zaufanych przyjaciół i współpracowników, aby pomogli ci zidentyfikować twoje „opowiadania”, czyli sposoby, w jakie możesz powiedzieć, że jesteś zestresowany. Niektórzy ludzie strzelają i stają się drażliwi; inni milczą. Wypracuj swoją tendencję, upewnij się, że zauważysz, kiedy to nastąpi, a następnie zrób coś z tym.

Lekcja 2 To zależy od ciebie

Dowody wskazują, że najbardziej stresujące są sytuacje, w których czujesz, że nie masz kontroli. Odpowiedzią na to jest próba przejęcia kontroli nad własnym życiem, przynajmniej na małe sposoby.

Na przykład spróbuj ustalić, w jakich sytuacjach stresujesz się, i unikaj ich. Prawdopodobnie nie powinieneś całkowicie ich unikać, ponieważ trochę stresu i przebywanie poza „strefą komfortu” jest dla ciebie dobre. Ale najlepiej nie podejmować pracy, w której takie sytuacje stanowią większość dnia pracy. Jeśli skończysz na takiej pracy i zaczniesz odczuwać stres, sprawdź, czy możesz wynegocjować drogę do alternatywy.

Jeśli nie możesz, być może będziesz musiał poszukać innej pracy.

 

Jak poprawić swoją pamięć i zwiększyć moc mózgu. http://www.poradniki24h.pl/4490/jak-poprawic-swoja-pamiec-i-zwiekszyc-moc-mozgu/

 

 

Nikt inny nie zrobi tego za ciebie, ponieważ nikt nie wie, co cię stresuje.

Lekcja 3 Staraj się zachować równowagę między życiem zawodowym a prywatnym

Jeden bardzo dobry sposób na stres powodują unikanie jest, aby mieć dobrą równowagę między życiem zawodowym (i zobacz naszą stronę na Work-Life Balance więcej na ten temat). Jeśli podejmiesz pozytywne kroki, aby spędzić mniej czasu w pracy, a więcej czasu z rodziną lub na osobistych zainteresowaniach, prawie z definicji mniej się stresujesz.

Praca rozszerza się w zależności od czasu.

Skróć czas, a może się okazać, że nadal wykonujesz pracę.

Lekcja 4 Zrób coś aktywnego

Wykonywanie ćwiczeń to bardzo dobry sposób na zmniejszenie ryzyka wypalenia zawodowego. Po pierwsze, osoby sprawne fizycznie i tak lepiej radzą sobie z wymaganiami pracy, a po drugie, uwalniają endorfiny, które pomagają nam czuć się dobrze. Ważne jest jednak, aby nie zaczynać od energicznej rutyny ćwiczeń – buduj powoli i słuchaj swojego ciała.


Poszukaj pomocy …

Wreszcie, jeśli uważasz, że ty lub ktoś, kogo znasz, może cierpieć z powodu wypalenia zawodowego, ważne jest, aby skontaktować się z innymi i poszukać pomocy.

Może się wydawać, że nic się nie poprawi, ale prośba o pomoc jest pierwszym krokiem do jej uzyskania. Nie powinieneś czuć się zawstydzony ani zawstydzony rozmową z lekarzem i / lub kierownikiem o tym, jak się czujesz.

Nie czuj się bezradny, poproś o pomoc.

Pomocy możesz szukać na stronie ze szkoleniami na temat radzenia sobie ze stresem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *